Here we go again

Började med att rida Gunvald idag. Jag red ut först med mamma och Emelie på de stora och sen fortsatte jag med lite mer arbete på gärdet. Det blev ett lite mer seriöst ridpass idag än det igår. Jag gjorde mycket övergångar i början och eftersom han kändes lite loj ville jag framförallt att han skulle gå fram ordentligt när jag satte igång honom, men självklart även att han skulle hålla kvar form osv både framåt och bakåt. Jag red mest på volterna, så jag arbetade dessutom mycket med att han skulle böja sig ordentligt och verkligen arbeta runt innerskänkeln. Han var verkligen fin, ordentligt framme för skänkeln och mjuk i båda sidorna. Det blev såklart någon busgalopp också, men det blev till största delen seriöst iallafall :)
 
Sedan åkte vi iväg med Viola på markarbetes/hoppträning för TT. Hon var jättefin mestadels. Vi fortsatte att träna vidare på att korta ihop hennes stora galopp, och det gick faktist jättebra! Hon har blivit mycket bättre på det redan sen i tisdags när vi tränade sist. Hon var jättefin på hinder också, jag hade bra kontroll på galoppen hela tiden och fick upp den lilla näsan som hon gärna viker in. När jag precis fått galoppen superbra skulle hon helt plötsligt inte hoppa längre. Vi kom perfekt men ändå... Nä. Vi sänkte ner hindret igen efter att vi provat igen och då hoppade hon igen, super. Sen hoppade hon igen, och igen. Hon är i trotsåldern helt enkelt ;) När vi väl hade kommit förbi det så funkade allt perfekt igen. Vi hoppade en bana i slutet och då var hon super! Inte i en bom eller någon tanke på att stanna. Jag är jättenöjd med henne idag! :)
 
Dessutom fick även Aska gå ett varv idag, inte med mig då utan med mitt kusinbarn Alma. Hon älskar verkligen Aska och att rida! Det var bra då jag inte riktigt hann med Aska idag, att hon fick promenixa lite också! :)
 
Puss
 

3 Kommentarer till "Here we go again"
Postat av: Alva

Sv; Okej! :) Är hon bra? :)

2013-01-27 || 21:19:15
URL: http://alvac.webblogg.se
Postat av: Andrea

Underbara bilder!

2013-01-28 || 12:26:08
URL: http://sporthund.blogg.se
Postat av: IIDZ.horses and photo.♥

så söta! c:

2013-01-28 || 22:14:27
URL: http://prinsesc.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0