Föreläsning om mental träning

Nu i eftermiddags/ikväll var jag och mamma iväg på en föreläsning om mental träning på Vreta.
Det var Louise Haaga som är A-tränare i hoppning och som även jobbar mycket med mental träning som höll i den.
Föreläsningen handlade om mycket olika saker, bland annat om att man skulle vara positiv, om motivation, att man ska älta det som har gått bra istället för det som har gått dåligt, att man ska sätta upp mål och delmål och mycket mer.

Jag är väldigt positiv i det mesta jag gör, och även väldigt målmedveten och motiverad. Jag gick på föreläsningen för att få ännu mer idéer om det och dessutom för att lära mig mer om att sätta mål och att analysera dem, eftersom jag själv inte är så jättebra på det. Ibland "vågar" jag knappt sätta upp mål för om det händer något oväntat kanske jag blir jätteledsen för att jag inte uppnår målet osv.
På den delen var verkligen föreläsningen jättebra för mig!
Louise sa att man skulle sätta upp långsiktiga drömmål (typ rida OS nån gång i framtiden) och kortisiktiga drömmål (typ att jag ska få bra flyt i msvb i år med Gunvald).
Man ska också sätta upp både långsiktiga och kortsiktiga realistiska mål (typ att komma runt msvb i år).
Och även säkerhetsmål ( ett mål jag nå även om jag eller hästen skulle bli skadade, t.ex ha fortsatt bra flyt i L.a).
Man ska också sätta upp delmål, som att börja rida med skänkeln mer intill hästen, få mer flyt i banorna.. Delmålen ska göra de stora målen enkare att uppnå!

Om ni undrar mer om föreläsningen är det bara att fråga i kommentarerna, så tar jag upp din fråga i ett annat inlägg! :)

Puss


1 Kommentarer till "Föreläsning om mental träning"
Postat av: basebollivet.blogg.se

Den mentala biten är oerhört viktig om man vill få ut det där lilla extra!

2013-01-17 || 20:58:28
URL: http://basebollivet.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0