Tävling i Ekenryttarna 23/2

I lördags var jag iväg med min fina Gunvald på tävling i Ekenryttarna utanför Norrköping. Det var hans första tävling i år. Vi red L.B och L.A och han skötte sig otroligt bra, iallafall på banan. Runt omkring var han däremot lite väl taggad/galen. Det kan ha berott på att det ju var så länge sedan han tävlade sist och att han var så taggad därför, men jag tror att det beror på hans lilla maskot i transporten, Aska. Gunvald vägrar ju åka själv till tävling, så då brukar han ju ha med sig en kompis i transporten. (För det mesta Veronica eftersom de brukar tävla på samma tävlingar). Han blev nämligen väldigt glad varje gång vi kom i närheten av transporten. Token...
 
90cm (L.B), 0+4 fel:
 
Han kändes fin på framhoppningen, om än något överspeedad och lite halvt okoncentrerad. Man fick bara rida fram i ett varv och det varv rätt mycket folk på framhoppningen, men det var helt okej iallafall. Tyvärr hörde man inte riktigt vilket nummer de var på, så vi råkade gå ut lite för tidigt. Jag blir alltid lite stressad i såna lägen, men det gick bra, trots att jag satt på en galen ponny och att det var väldigt mycket folk runt ridhuset. 
 
På banan kände jag ändå att han var igång ordentligt. Han bjöd, nästan drog, väldigt mycket mot hindrena i början av banan, men lugnade snabbt och kom in i flytet. Han stod emot lite mot innerskänkeln, vilket gjorde att han svängde ungefär hälften så korta svängar som jag tänkt. Vi var felfria i grunden, men i omhoppningen kom vi på väldigt kort sväng in i kombinationen, vilket gjorde att han inte riktigt räckte ut. Han rev uthoppet, men skötte sig jättebra resten av banan. Det var lite synd, eftersom vi hade så bra tid. Vi hade kommit tvåa om vi inte hade rivit, men nu räckte det tyvärr inte till någon placering.
 
100cm (L.A), 0 fel och 4:a:
 
Den här gången hade han lugnat sig lite, men han var fortfarande pigg och taggad, som en tiger! Han var helt otrolig på banan! Hoppade de där hindrena som att de inte var någonting. Det var en A:0/A, en tidshoppning redan från grunden, men jag började först satsa lite i slutet där de bästa svängarna fanns. Vi var felfria och det räckte till en 4:e-placering! Det var vår andra raka felfria L.A nu! Det var inte vår bästa runda, vi hade inte riktigt samma flyt hela tiden och så. Det jag är mest nöjd med den här rundan är att det kändes så himla enkelt! Han löste lägena nör han inte kom 100% rätt till hindrena som ingenting! Jag är så himla nöjd med min fina kille, han kunde inte inlett vår säsong på något bättre sätt!
 
Puss
 

4 Kommentarer till "Tävling i Ekenryttarna 23/2"
Postat av: Victoria

Du har verkligen en jättefin blogg! Superfina hästar också! Grattis till placeringen!

2013-02-25 || 22:29:59
URL: http://victoriahavelid.blogg.se
Postat av: Louisa

Sv: åh tack snälla detsamma!
Älskar headern! :D allt bra? :)

2013-02-25 || 23:37:00
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Elin

Grattis till placeringen! Ni ser jättefina ut!

2013-02-26 || 18:24:48
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh tack så hems mycket! Detsamma, och grymt fin ponny! :-)

2013-02-27 || 20:57:20
URL: http://sandraberg.weride.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0