Ta mig med storm

Eftersom det är fredag idag slutade jag tidigt, och hade mycket tid att rida.
 
Jag började med Gunvald. Han höll på och skulle hitta på enmassa i stallet när jag skulle göra iordning honom, ville absolut stå i Owens box istället för sin egen. Så himla knäpp, han får sånadära idèer ibland. Man har aldrig tråkigt med en ponny som Gunvald i stallet iallafall ;) Sålänge det inte går överstyr ..
Vi red runt lite i skogen. Det var lite svårt att veta vart man kunde rida, både för att det är så halt och för att de håller på att gallra skogen precis bredvid oss, så man fick se till att inte vara ivägen också. Vi kunde rida en ganska bra bit iallafall. Han var pigg och glad, verkade tycka att det var kul att promenera lite.
 
Sedan red jag Viola med Emma på Aska. Jag red bara barbacka, det känns så onödigt att rida dag efter dag i en sadel som är lite för stor (Veronicas sadel) och som ju därför inte ligger perfekt, när jag ändå inte ska rida något hårt pass. Hon var som vanligt piggelin. Vi red en ganska lång tur i skogen, på vissa ställen var inte marken så bra heller så de fick tänka lite på var de satte fötterna också. :)
 
Puss

0 Kommentarer till "Ta mig med storm"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0