Only miss the sun when it starts to snow

Har ju "missat" att skriva två stycken dagens ridpass nu, har himla mycket att plugga och har varit riktigt trött hela veckan. Men nu är jag back on track igen, för dig som ville veta ;)
 
Idag slutade jag redan halv ett. När jag kom hem fixade jag stallet direkt och därefter red jag Viola. Vi red ut idag, jag ville inte att hon skulle behöva ha så mycket krav på sig efter tävlingen i söndags.
Hon var jättepigg, och det blir hon varje gång hon stått en dag. Men hon lugnar sig snabbt iallafall, hon är ju bara glad att få röra på sig igen! Idag travade och galopperade vi så mycket som underlaget tillät. Jag satte ingen press på henne, utan lät henne bara pinna på. Dock så var jag noga med att hon absolut inte gick fortare än vad jag hade bestämt. Hon kändes jättefräsch, ingen träningsvärk eller något efter tävlingen, skönt!
 
Sedan var det Gunvalds tur. Han fick gå ett riktigt konditionspass på gärdet. Han var superfin rakt igenom. Pigg, glad och tyckte att det var lika roligt som jag att galoppera lite rejält.
Travade först fram en ganska bra stund, och sen blev det galopp ett tag. Gjorde mycket tempoväxlingar, galoppombyten och volter för att det inte skulle bli långtråkigt. Som vanligt ville han rusa runt i 120 knyck, men det fick han bara göra i korta stunder och sen fick han jobba en stund igen. Jag känner att jag får mer och mer kontroll för varje sånt här ridpass vi gör. Det känns ganska häftigt att vi kan flyga omkring såhär på gärdena nu och att jag har sån kontroll på honom, för för ett år sen skulle han skenat omkring och jag skulle inte haft något överhuvudtaget att säga till om. Så det går verkligen framåt med min lilla prickiga prins!
 
Puss

4 Kommentarer till "Only miss the sun when it starts to snow"
Postat av: Linn ♡ (Foto & Skönhet)

sv; allt är bra med mig också :D<3
vad gör du?

2013-02-12 || 20:42:24
URL: http://linnahlborg.se
Postat av: ebba

hoppas du får en bra onsdag !
Allt bra ?

2013-02-13 || 11:35:38
URL: http://eenilssonn.blogg.se
Postat av: Sanna Svedin

Vinnaren är nu dragen!
Gå in och kolla om det blev du och anmäl dig till den nya omgången!

http://gottagetdown.blogg.se/2013/february/vinnaren-och-ny-omgang-2.html#comment

2013-02-13 || 13:32:45
URL: http://gottagetdown.blogg.se
Postat av: Alva

Jätte fin blogg ! Gud va fina bilder du har ! :)

Kika gärna in min blogg och släng en kommentar om du har lust :)

KRAM

www.alvastohlt.devote.se

2013-02-13 || 19:45:41
URL: http://www.alvastohlt.devote.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0