Hugger dig i ryggen när du vänder dig om

Idag började det såklart att snöa/regna precis när jag gick ut till stallet. Och sen höll det i sig alldeles för länge, så allt blev blött och tråkigt. Men något så lite som snöblandat regn trotsar inte en hästmänniska! Så det var bara ut i skogen iallafall!

Jag började med att rida Veronica. Mamma och MLI hängde med på de stora. Vi red en ganska lång tur i skogen. Veronica verkade vara glad att hon var hemma, hon gick med öronen spetsade hela tiden! Hon var fin när vi travade också!
Det är helt underbart att ha henne hemma igen! Jag har saknat henne något enormt, och känner det framförallt nu när hon är hemma igen.

Nästa runda red jag på Aska. Jag red barbacka som alltid. Det var ett tag sen jag red henne nu, det har varit så himla mycket nu ett tag och så har Emma ridit henne ibland när jag egentligen skulle kunnat.
Idag var hon helt underbar! Pigg och glad, svarade fram för skänkeln direkt och galopprusherna var det inget fel på heller! Hon var verkligen på gott humör, och då smittar det av sig på mig. Jag är alltid glad när jag rider henne! Den här veckan när jag är ledig kommer jag nog hinna rida henne en hel del! Det kommer bli superkul! :D

Puss

Puss


1 Kommentarer till "Hugger dig i ryggen när du vänder dig om"
Postat av: johanna

Tänkvärt inlägg om ridvärlden!
http://stallsackum.blogg.se/2013/february/forsok-att-vara-snalla.html#comment

2013-02-18 || 12:04:29
URL: http://stallsackum.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0