Hoppträning 16/2

Igår var vi iväg på hoppträning för Therese och jag hoppade Gunvald, Viola och Veronica.
 
Jag började med Gunvald. Han fick bara hoppa lite, eftersom han ska hoppa på tisdag också. På honom red jag privat.
 Han kändes fin redan när jag red fram, mjuk, sammarbetsvillig och lugn. Jag red fram självständigt. Jag red som vanligt mycket på volter för att verkligen kunna jobba honom runt skänklarna och galopperade ganska mycket.
Sedan fick jag börja hoppa. Vi började med att travhoppa på ett räcke på medellinjen, och ganska direkt började vi att hoppa på ett räcke och en kryssoxer också, snett igenom, snett igenom. Gunvald var verkligen super! Han hoppade jättefint, och var lugn! När vi hade hoppat de tre hindrena några gånger fortsatte vi på en oxer på ena långsidan och ett räcke på den andra, en bit innanför spåret.
Han fortsatte att bara rulla på, hinder efter hinder lika bra. Jag tror inte att han var i en enda bom. Vi hoppade inte så högt, kanske 80-90cm som högst. Det blev perfekt för honom idag! Jag fick beröm att Therese att hon tyckte att min sits har blivit mycket bättre sen jag började rida Veronica och Viola också.
 
När Gunde var klar var det Violas tur. På henne red jag i grupp.
Hon var också jättefin! Det var absolut den bästa hoppträningen med henne, LÄTT. När vi red fram gjorde vi mycket sidvärtsövningar för att få hästarna mjuka och fina. Viola tyckte att det var lite jobbigt, men lossnade i slutet och blev jättemjuk och sammarbetsvillig.
När vi hoppade gjorde vi samma saker som vi gjorde när jag red Gunde. Hon var jätteduktig, bjöd jättebra på hindrena och hoppade allt! Bommar framför hindret som hon har tyckt varit konstigt senast för två träningar sedan brydde hon sig inte det minsta om, bara galopperade över. Det blev inte ett enda missförstånd idag heller!
Hon fick hoppa lite lagom högt, något språng låg nog nästan på 90cm, vilket ju är jättebra när hon knappt har hoppat någonting alls. Det blev perfekt för henne att det gick så bra innan hon skulle hem igen!
 
Sen blev det roligt, för då fick jag rida Veronica! Det var över två månader sedan som jag träffade henne, förstår ni vad jag har längtat?! Hon var precis lika underbar att rida som vanligt! Mjuk och fin och det kändes som att hon satte ner varenda steg precis där jag ville.
I hoppningen då. Man kan säga att man inte märkte att hon inte hoppat på över två månader! Hur härlig som helst! Vi kom precis rätt till varenda hinder! Jag vet inte riktigt vad jag mer kan säga, hon var helt otrolig som vanligt, och det kommer bli otroligt roligt att få träna och tävla henne i år igen!
 
Puss

0 Kommentarer till "Hoppträning 16/2"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0