Godbitar

Usch, det här med skola och grejer tar kol på mig. Är helt slut! Jag skulle göra mycket för att få en vecka sportlov till...

Idag har Gunvald ridits hemma. Jag red barbacka. Först red vi en kort framskrittningstur i skogen och sen höll vi till på gärdet. Han var riktigt fin idag! Han var inte alls springig som han brukar vara ibland, utan lugn och gick av sig själv i en riktigt fin form! Jag gjorde inget speciellt, jag red inte så länge, knappt 40min tror jag. Är nöjd med finisen!

Strax efter 6 åkte vi iväg med Veronica och hopptränade för TT. Vi red fram ganska länge på marken. Vi red mest på en 15-metersvolt för att få de att verkligen forma sig runt innerskänkeln. Vera var fin, men hon stod emot skänkeln lite då och då.
Sedan fortsatte vi med lite olika hoppövningar. Vi travhoppade lite, red på olika bågar och det var några hinder med galoppbommar framför. Jag fick träna på att få ihop galoppen och att få henne att gå fram i den korta galoppen. Alltså att hon skulle vara framme för skänkeln. Jag kom på mer och mer under ridpasset hur jag skulle göra, jag har ju liksom glömt hur man gör under de här två månaderna hon har varit hemma. Så det handlar om att komma på vart knapparna sitter också.
I slutet satte vi ihop allting till en bana. Det kändes jättebra! Som att vi hittade tillbaka till varandra lite. Och hon hoppar ju som en Gud! Vi hade nästan glömt hur grymt bra hon hoppade! Jag är väldigt nöjd med min fina prinsessa idag! :)

Puss


2 Kommentarer till "Godbitar"
Postat av: Anonym

Sv: va bra! :D ja allt är bara bra med mig!
Håller med dig, kan det inte vara fler veckor lov, dom går ju så fort också :(

2013-02-27 || 00:14:15
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Matilda

Härlig header (:

2013-02-27 || 20:34:17
URL: http://Pussmulen.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0