Gårdagens + dagens ridpass

Gårdagens ridpass:
 
Jag började med  att rida Gunvald som bara fick skritta ut och mysa i skogen efter att han hade hoppat i tisdags.
 
Sen red jag Olympia. Vi red först fram i skogen med mamma och Emma på Owen och Aska, och fortsatte sedan ut på gärdet. Olympia var väldigt pigg och hon försökte hela tiden dra i tygeln för att få mig ur sadeln. Hon är rätt mycket starkare än mig i det läget, jag har inte så mycket att sätta emot... Men om man bortser från det gick det ganska bra, hon var riktigt fin stundtals. Jag tränade mycket i skritt (då är hon inte riktigt lika stark!!) på övergångar och lösgörande övningar som framdelsvändning. Det är perfekt att träna sånt på Olympia som är så välutbildad, jag lär mig hur man gör och känner känslan, så kan jag göra det på andra hästar sen!
Det är alltid lika kul att rida henne och jag lär mig jättemycket varje gång! :)
 
Dagens ridpass:
 
Idag  red jag bara Gunvald hemma. Alla hästar i stallet förutom Veronica fick gå ut ett varv i skogen och sen fortsatte vi ut på gärdet. Gunde var väldigt pigg och springig i början. Han var inte särskilt intresserad av arbetet utan fokus låg väl mest  på att få springa. Jag satt bara och väntade ut honom i skritt tills han skrittade fint, lugnt och avspänt och sen gjorde jag likadant i trav. Han lugnade sig mycket snabbare än vad jag trodde och då kunde jag rida precis normalt igen. Han var lite stel i båda sidorna och ville inte riktigt ge med sig, men han var jättefin i övrigt. När jag travade av honom kändes det ändå som att han mjuknade igen :)
 
Puss
 

0 Kommentarer till "Gårdagens + dagens ridpass"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0