Dagens ridpass

Sista dagen på lovet tillbringade jag såklart i stallet.
 
Jag red först Veronica. Vi skrittade fram i skogen och sedan red vi på gärdet. Just nu ligger fokus på att jag ska vara överdrivet noggrann hela tiden, se till att hon går kvar i form i övergångarna, att hon gör galoppfattningen när jag ber henne och att hon ska gå var jag vill. Om det inte blir exakt som jag vill är det bara att göra om tills det blir exakt som det ska vara. Hon får liksom inte komma undan.
Idag var det mycket bättre än vad det har varit tidigare. Hon var mycket mer med mig från början och kändes verkligen sammarbetsvillig. Jag arbetade mycket med övergångar eftersom det ofta är där hon börjar springa iväg eller att göra som hon vill. Hon var väldigt fin, i fin form redan från början och var riktigt härlig att rida! Hon protesterade inte det minsta idag heller; det känns som att testandet är över för den här gången och att jag kommer få rida min fina, underbara Veronica nu, inte en trotsfia ;)
 
Sedan red jag Gunvald. Han fick mest ta det lugnt idag. Vi red ut i skogen och jag ställde inte enmassa krav på honom, han fick gå lite som han ville, bara det var jag som bestämde i slutändan. Vi travade och galopperade en hel del också, så han fick gå lite iallafall :)
 
Puss

1 Kommentarer till "Dagens ridpass"
Postat av: victoria

Åh vad fin blogg!
Vart utanför Lkpg bor du? :)

2013-02-25 || 20:57:55
URL: http://victoriamariajohansson.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0