Banhoppningsträning

Idag började jag faktiskt med att rida Olympia! Askas och Owen hade sina medryttare hos sig idag så vi passade på att rida ut hela gänget tillsammans. Det har inte hänt så mycket med vädret, underlaget är som det är. Varken bättre eller sämre.
I vilket fall som helst skrittade vi mest men travade lite någon gång. Jag försökte arbeta Olympia så mycket som möjligt, både för att hon är så himla rolig att rida och för att jag lär mig så mycket varje gång jag rider henne! Hon var jättefin och arbetsvillig, dock hade hon en idé om att hon inte ska gå först. Till sist gick hon först iallafall, stackarn som har en så envis ryttare! Fast det var tur att hon inte var galen som hon var igår, det skulle jag nog inte klarat av ;)

På eftermiddagen åkte vi iväg med Viola och Gunvald på banhoppningsträning på Vreta.

Viola var först. Hon fick först hoppa en bana mellan 60cm och 70cm och sen en till när det var lite högre.
Hon var jättefin redan från början, hon var pigg som vanligt, men ändå avslappnad och uppmärksam.
Det fortsatte på hinder. Vi hoppade bara fram några språng och sen hoppade vi bana direkt. Jag försökte få ihop henne så mycket som möjligt i galoppen men ändå behålla energin i den. På hindrena fick hon sköta sig själv, hon måste lära sig att se avstånden. Jag är jättenöjd med den här rundan, det kändes jättebra och vi kom riktigt bra överens

Straxt efter vi var klara med första rundan hoppade vi en till, lite högre. Hon fortsatte att vara lika fin, skuttade över de där små hindrena som ingenting! Det var dessutom en kombination i banan, och Viola har aldrig hoppat en kombination tidigare. Den hoppade hon som att hon inte gjort annat! Så himla duktig! Det kändes otroligt bra inför tävlingen på söndag! :)

Sen var det Gunvalds tur. Han hade inte hoppat sen den senaste tävlingen, typ 10:e december. Så målet med honom var bara att hoppa runt en låg bana (ca 80cm) och kanske få lite flyt också.
Han var helt grym, hoppade riktigt bra! Man kunde inte tro att han hade haft hoppledigt i två månader, han klippte hinder efter hinder och höll sig faktiskt till och med i skinnet, inte ett endaste litet bocksprång! Men jag kände minsann att det spratt till lite i kroppen på honom lite då och då! ;)

Jag är jättenöjd med båda ponnysarna, det var över förväntan! Nu kan jag inte annat en hoppas på en riktigt bra tränings- och tävlingssäsong 2013!

Puss


1 Kommentarer till "Banhoppningsträning"
Postat av: Sanna & Josefine ♥

Fin bild :)

Svar: Tack! :)
sofiejansson.blogg.se

2013-02-03 || 22:54:39
URL: http://stallmuppisarna.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0