Ännu en gång står vi inför samma gamla problem som vanligt

Idag var Gunvald första hästen ut. Vi höll till på gärdet och det var dressyr som stod på schemat idag. Han kändes helt okej, men hade inte det där lilla extra som han brukar. Det var tråkigt då han har skött sig så himla bra de senaste veckorna.
Det blev mycket sidvärtsövningar idag i framförallt skritt och trav för att få honom mjuk i sidorna. Han gjorde som han skulle, men var lite tjurig och ville inte riktigt jobba hela vägen. Jag försökte att få honom lite mer taggad, men det var svårt, han koncentrerade sig mer på att det snöade än på arbetet. I galoppen blev det lite bättre, men han var ärligt talat rätt tråkig där också i början. Där emot lossnade han efter en stund när jag började att göra galoppfattningar från skritt. Det kändes som att rida en ny häst! Han galopperade fint och luftigt och bar sig otroligt fint. Dock så blev han lite springig efter en stund, men man kan ju inte få allt på en gång. När han hade kommit igång ordentligt var han mycket finare i traven också.
Efteråt skrittade vi av i skogen.
 
Sen var det Veronicas tur. Vi skrittade fram i skogen och sen fortsatte vi på gärdet.
När jag tänkte att hon skulle börja arbeta fick vi en liten tvist om vem som skulle bestämma egentligen. Veronica tyckte att det var hon, så när hon inte fick som hon ville fick jag smaka på hennes humör en stund. Hon var rätt mycket på två ben om jag säger så, och så fort jag la till skänkeln sa hon emot. Men det är bara att göra det bästa av situationen och fortsätta tills hon ger sig. När hon gjorde det blev hon jättefin!
Jag jobbade mest med att få loss henne i sidorna i början och att hon verkligen skulle ta min skänkel. När hon gjorde som jag bad henne gick jag över till att göra mycket övergångar istället. Då var hon super!
Lägger upp två sommarbilder bara för att sakna sommaren ännu mer...
 
Puss
 

0 Kommentarer till "Ännu en gång står vi inför samma gamla problem som vanligt"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0