Ännu en dag i mitt livs isoleringscell

Torsdagar har visst blivit min "rida många ponnysar-dag" Idag hann jag med både Viola och Gunvald, trots att jag slutar sent och att det blåste något förskräckligt.
 
Jag började med att rida Viola på gärdet. Jag började som vanligt med övergångar för att få henne uppmärksam. Hon var rätt pigg idag, inte så farligt men sprang ändå på. Dock så blev hon ganska låg idag, kom ner med huvudet för lågt och då kommer jag inte åt henne ordentligt och dessutom springer hon mest bara då. Så det blev inte riktigt så bra som igår, jag fick plocka upp henne ganska ofta. Däremot var hon mycket finare i övergångarna och galoppfattningarna var mycket bättre idag! :)
 
Sedan red jag Gunvald. Vi började på gärdet. Han var jättefin, mjuk, lugn och fin i övergångarna. Vi värmde upp ordentligt i början och sen så blev det mest galopp. Gunde var jättesöt, han brallade i galoppfattningarna och bockade när vi bytte galopp! Och så gick det lite för fort därimellan! Haha, tur att jag också tycker om fart! ;) När vi var klara skrittade vi av i skogen. :)
 
Puss

3 Kommentarer till "Ännu en dag i mitt livs isoleringscell"
Postat av: Emelie -Tävling på bloggen-

SV: oh tack va snällt, ska fixa nya i helgen dock :D

Oh älskar bloggen :D

2013-02-07 || 20:42:17
URL: http://mlieaxelsson.se
Postat av: Alva

Sv; Kul! :D Jag ska på hoppkurs! :D Planer för imorgon?

2013-02-07 || 21:30:17
URL: http://alvac.webblogg.se
Postat av: Ebba

Åh vilka söta ponnysar! :D

2013-02-08 || 20:00:14
URL: http://northons.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0