Alla hjärtans dag - ridning

Hann inte uppdatera alls igår - eller försökte på väg in till Lkpg, men då kom inte inlägget upp.
 
Alla hjärtans dag blev för min del fullspäckad, precis som alla andra dagar. Började med skolan och gick till halv 1, gick ner och käkade pizza med några härliga kompisar och sen tog jag bussen in till Linköping. 
Jag har ju fått anmärkning på min syn, så jag var inne och kollade synen för typ tredje eller fjärde gången. Det gick bra, jag behöver inte använda glasögonen så mycket som de har sagt innan och jag fick lämna tillbaka läsglasögonen då jag inte behövde dem.
När vi var klara i stan åkte vi hem nästan direkt och gjorde klart i stallet. Sen red vi lite, jag på Viola, mamma på Gunde, och så var H och E-L här och red de stora också. 
 
Vi skrittade först fram en ganska lång tur i skogen och sen red vi lite på gärdet.
Viola var som vanligt pigg och glad. Hon var lite springig, men kändes varken spänd eller stressad. Jag satte lite mer press på henne idag, och satt ganska mycket ner i sadeln  för att komma åt henne ordentligt. Hon var jättefin - ända tills hon tjurade ihop, saktade in och sköt ut rumpan. Men hon gav sig snabbt och började arbeta fint igen. Jag tycker ändå att det är ganska "bra" när hon tjurar ihop lite, för då vet jag att hon tycker att det är jobbigt och att hon arbetar rätt.
Jag tränade dessutom på galoppfattningar och på att reglera galoppen som jag brukar, och hon var jättefin! Jag fick verkligen ihop henne, så jag är jättenöjd! :)
 
Puss
 

1 Kommentarer till "Alla hjärtans dag - ridning"
Postat av: Frida Olsson

Har fått vara tvungen att byta nummer sedan november.. :/

2013-02-15 || 22:39:08
URL: http://friidaolsson.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0