Tävling i Mantorp 7/12

Idag var vi iväg på tävling i Mantorp med Gunvald och hoppade L.B och L.A.

L.B (90cm) bed A:0/A:0

Han stod emot skänkeln både inne på framhoppningen och ännu värre inne på banan. Han gillar verkligen inte det ridhuset, det är någonting som gör att han inte gör det. Jag fick rida verkligen i varje galoppsprång, men han hoppade iallafall och var fin. Jag satsade ordentligt i omhoppningen och vi kom trea till slut. Det var jättenära till 2:an, bara någon tiondel. Jag är nöjd med att vi blev placerade och att han var felfri, men besviken på att han stod emot.

L.A (100cm) bed A:0/A:0

I den här klassen var han mycket finare! Han galopperade av sig själv, jag behövde inte lyfta honom runt banan haha. Han var jättefin på framhoppningen och på banan, fram till femman där han hoppade litelite för lågt och rev. Han var superfin annars! Det var en mycket bättre runda än den första och med jättebra flyt, så jag är nöjd med min fina stjärna iallafall. Skönt med fint avslut på årets tävlingssäsong :)



2 Kommentarer till "Tävling i Mantorp 7/12"
Postat av: Louisa

Skönt att du är nöjd! Grattis till placeringen :)

2013-12-08 || 00:42:48
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Louisa

Sv: det är bra att kunna vara nöjd! Det måste jag lära mig mer ;)

2013-12-08 || 01:03:21
URL: http://bylouisa.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0