Svarta duvor och vissna liljor

Det är så himla skönt med lov, man hinner verkligen med allt som man ska! Idag fick jag sovmorgon och gick upp vid 11. Ändå hann jag med att rida 3 ponnysar och att fixa mycket annat.

Först var Veronica. Jag red ett dressyrpass på banan och hon var grymt fin! Det är så himla kul att rida när allt bara blir rätt! Hon var uppmärksam på mig hela tiden och gick i en stadig form. Jag gjorde lite allt möjligt, tempoväxlingar, övergångar, skänkelvikningar och allt bara flyter på! Jag är jättenöjd, fina lilla dressyrponnyn!

Gunde red jag ut med Fille i skogen. Barbacka - och självklart i tomtekläder. Det var jättemysigt att bara skritta och prata och det tror jag hästarna också tyckte!

Viola red jag sist. Vi skrittade ut först med mamma som red Olympia och Steffi som red Aska. När vi kom tillbaka red jag på banan. Viola var jättefin! Hon var lugnare idag, inte lika på som hon var igår och hon bar sig själv bättre, hängde inte på samma sätt i tygeln. Jag fortsatte att jobba på med övergångar, hon ska fortsätta vara lugn och behålla formen. Superfin var hon!



1 Kommentarer till "Svarta duvor och vissna liljor"
Postat av: Nora Bååth

Riktigt härlig header du har, väldigt fin häst också :) Hoppas du får en riktigt go jul med go mat :)

2013-12-23 || 22:57:15
URL: http://norabaath.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0