Nyårsafton

Hmm, nu är 2013 snart förbi och i natt välkomnar vi 2014. Det blir att tillbringa nyår här hemma med familjen och en annan familj. Vi blev tillfrågade att följa med till fjällen med några kompisar egentligen, men fick tacka nej. Hästarna går före allt annat, och jag skulle aldrig förlåta mig själv ifall Gunde slagit sig i boxen för att han var rädd för raketerna och vi inte varit hemma! Nu kan vi hålla koll på hela gänget och det blir nog riktigt mysigt ändå.

Om man tänker igenom året som gått då. På ett sätt har det varit ett riktigt skitår. Vi miste världens finaste Beckie på långfredagen, min kanin Eddie på midsommarafton och nu senast underbara Olympia den 27 december. Det har därför varit ett väldigt jobbigt och ledsamt år. Men himlen måste ju ha tillbaka sina änglar.. <3

Tävlingsmässigt och hästmässigt har det där emot gått riktigt bra. Jag har fått rida många av Magdalenas fina ponnyer, var även och praoade hos henne i våras. Viola, Veronica och Vinca har varit här hemma hos mig för träning och tävling. Jag har lärt mig väldigt mycket och det är härligt att känna ponnyerna utvecklas för att jag rider de! 
Jag har varit iväg på en hel del tävlingar och 4 meeting. Visserligen med blandat resultat, men det känns ändå som att det har gått mest bra. Gunde satte liksom 9 eller 10 placeringar i rad på varje start i våras/somras! Han kvalade också in till MHPC-riksfinalen efter vinst i distriktsfinalen. Med Veronica har jag debuterat MsvB! Inte med någon nolla, men många bra rundor och fina språng! Vinca kvalade jag in till både Ungponnycampionatet och UngponnySM, och kom trea och tvåa totalt. 
Jag är väldigt stolt över mina resultat med mina fina ponnyer, det går verkligen framåt och jag hoppas att det går ännu bättre 2014!






0 Kommentarer till "Nyårsafton"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0