Men jag tar allting på lek även en hemlighet

Imorse red jag och Emma lite på Gunde och Aska. Det var ett flertal plusgrader, så ridbanan var okej, så vi skrittade bara fram ett litet varv i skogen och sen fick de jobba. Gunde kändes fin, om än lite överilad. Han tittade sig omkring hela tiden och ganska snart hade han tittat ut ett hörn där han såg något "läskigt". Jag är dock inte så förvånad, för det blåste halv storm och det spelar ju upp vilken häst som helst. Gundi var mjuk och fin iallafall, och pinnade på bra. Han fick galoppera över två små kryss ett par gånger så att han iallafall fick se bommar inför lördagens tävling :)

På Djupvik red jag som sagt Viola. En pigg Viola. Vi skrittade ut en tur med Magdalena och mamma på Flox och Owen, och när vi kom hem igen red vi lite på ridvolten. Med Viola koncentrerade jag mig mest på att få henne att gå i ett lugnare och mer avslappnat tempo och att hon skulle vila på steget. Lite då och då var hon jättefin och lugn, och sen sprang hon lite för fort igen. Det var jätteroligt att rida henne ändå, hon är så himla positiv och glad, och det gör att man själv blir glad. Mot slutet började hon att slappna av ännu mer och började våga vila på steget, så jag är nöjd också :)



0 Kommentarer till "Men jag tar allting på lek även en hemlighet"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0