Just last the year

Veronica fick gå sitt första riktiga ridpass idag på länge. Det var varmgrader, så vi höll till på banan. Det var så himla kul att rida henne igen! Hon var lite stel och pigg i början, men lugnade ner sig ganska snabbt och började jobba ordentligt istället. Jag travade ganska mycket för att hon skulle få komma igång ordentligt och bli mjuk. Jag var även väldigt noggrann med övergångarna och att hon skulle gå precis där jag sa till henne. I slutet skuttade vi några språng, och oj vad roligt det var! Jag kände verkligen galoppen och vi kom därför perfekt på varje hinder. Vera tyckte också det var kul, frustade och brakade lite. Vi skrittade av i skogen.
Hon fick också påbörja sin lilla makeover idag. Jag klippte hovskägg, svans osv och ryckte manen. När jag var klar stod den lite åt alla håll, så jag flätade ner den i en ardennerfläta. Nu är det bara klippningen kvar, sen är hon tiptop ;)






Gunde fick också gå några varv på banan. Han var jättefin, mjuk, lagom framåt, avspänd och väldigt koncentrerad. Han fick också galoppera över några småhinder inför tävlingen på lördag. Han var superfin, taggade till men lyssnade ändå på mig. Finis



1 Kommentarer till "Just last the year"
Postat av: Mlie -Julkalender på bloggen-

Delta gärna i min bloggtävling med priser värde 300kr :)

2013-12-04 || 16:46:39
URL: http://mlieaxelsson.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0