Helgkurs 28-29-12

Igår och idag har jag varit iväg och tränat för Therese. 

Lördag, Markarbete med Viola
Igår hade jag med mig Viola och det var markarbete. Det började inte så bra eftersom våran transport inte rullade som den skulle, vilket gjorde att vi fick låna en annan transport och då kom vi lite sent, men det var ingen fara.
Sen gick det jättebra! Det var mycket lydnad, övergångar mellan upphöjda bommar och små hinder, svänga hit och svänga dit. Viola var jättefin. Hon är så himla härlig, vill alltid göra rätt. Hon skötte sig jättebra och jag är jättenöjd, det var riktigt bra övningar för henne också,

Söndag, hoppning med Veronica
Idag hade vi med oss Veronica och det var hoppning på schemat. I början jobbade vi dock en hel del på marken, vi skulle flytta på de i både trav och galopp och också galoppera över en bom. Sedan var det ganska många övningar som vi i slutet satte ihop till en bana. Det var mycket träning på att hindren kom fort, mycket linjer osv så att man verkligen måste jobba galoppen imellan. Jag är jättenöjd för hon var superfin!



0 Kommentarer till "Helgkurs 28-29-12"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0