Fast du bott här hela ditt liv

Det kändes inte som en särskilt rolig start på juldagen när man tittade ut och allt bara var grått och regnigt. Inte för att det spelade så stor roll, hästarna behövde ju motioneras ändå.

Viola skrittade jag ut en ganska lång tur i skogen med först och sen red jag henne på banan en kortis. Hon var väldigt fin, ganska avspänd och vågade vila på steget och verkligen lyssna på mig. Både traven och galoppen var riktigt bra, hon börjar komma loss mer och mer från handen, så att jag kan rida mer med sätet. Det känns som att hon lär sig för varje dag och blir bara roligare och roligare att rida!

Veronica red jag bara på banan. Hon var inte alls så in som hon varit de senaste ridpassen. Hon var ganska okoncentrerad och seg på att svara på hjälperna. Jag tror att det mycket beror på att det var så himla blött på banan. Snälla ge mig torrt väder så att min ponny blir fin igen!
I slutet blev det bättre och då avslutade jag så att man ser till att alltid avsluta när det går som bäst och inte traggla vidare. Jag lovar att det blir bättre imorgon :)




0 Kommentarer till "Fast du bott här hela ditt liv"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0