Du tror att man kan fly till ett paradis

Idag red jag alla 4 hästarna i stallet, lite oplanerat, men jag hade tid över.

Veronica var först. Vi skrittade ut i skogen och hade med oss Sallie först, och sen red jag henne något varv på banan. Hon var verkligen jättefin! Hon var lite "ålig" om man säger, jag kom inte åt henne riktigt, men i slutet blev det riktigt bra. Hon jobbade ihop sig själv och gick i en stadig form hela vägen :)

Gunde red jag bara på banan. Han var väldigt okoncentrerad, han har fått för sig att vara rädd för några granar som ligger precis bredvid ridbanan, och ska därför inte gå i närheten av dem. Men det gick ganska bra ändå, jag löste det ganska bra. Han var jättefin i skritt och trav, dock lite väl spänd i galoppen.

Aska red jag också på banan, barbacka. När jag rider henne är jag väldigt noga med att hon går fram ärligt för skänkeln hela tiden och är uppmärksam. Jag kommer åt henne på ett helt annat sätt än vad medryttarna gör, så då är det bra att jag sitter upp då och då och ser till att basic fungerar :)

Till sist red jag Olympia. Som vanligt var hon väldigt pigg, men fin. Riktigt riktigt fin precis när jag red som jag skulle. Hon är den perfekta läromästaren, hon gör allt perfekt om man själv gör det perfekt. Hon formar sig direkt för innerskänkeln om man lägger till den, och går i form om man har henne framme för skänkeln. Men det är svårt att hinna med att göra allt korrekt när man dessutom måste jobba ihop henne varje steg. Det är så mycket häst att rids även fast att hon knappt är 1,65! Lär mig gör jag iallafall! :D



0 Kommentarer till "Du tror att man kan fly till ett paradis"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0