Allt du önskar ska du få

Viola var först ut idag och vi höll till på banan. Hon blir bara finare och bättre för varje dag som går. Det där med att hon låg på i handen i lördags märkte jag ingenting av idag. Hon blir också mycket lugnare och koncentrerar sig mer på arbetet och mig än på att försöka springa så fort som möjligt. Jag tror att det beror på att hon är en pigg ponny som måste motioneras varje dag, annars får hon överskottsenergi. 
Jag jobbade vidare med våra övergångar och i slutet låg vi bara och rullade över tre små kryss. Målet var att hon skulle vänta ut hindret hela tiden, ett galoppsprång till. Hon var så himla fin! Nu väntar hon för att jag rätar upp mig och sätter tillbaka med sätet. Hon börjar få mer koll på sin galopp så hon vet hur långt ifrån hindret hon ska stampa av och jag känner hennes galopp bättre nu så att jag kan hjälpa henne lite. Super gick hon idag! Det ska bli kul att hoppa lite högre sen när vi börjar få så himla bra koll i markarbetet!

Veronica då... Gahhh, lika fin som igår om inte bättre. Hon är så himla härlig, lyder min minsta vink! Jag får en sån jäkla känsla när hon går såhär, det är liksom  det ska kännas! 
Rullade på några hinder med henne också. Hon skulle också vänta på hindret, jag får inte trycka av henne. Hon höll en så bra, reglerbar galopp så att jag kände flera galoppsprång innan hindret att vi skulle komma bra på det. Görfin, snacka om att jag ser fram mot tävlingssäsongen 2014!

Nu ikväll har vi varit iväg på grötmiddag hos min moster. Vi blev där ganska länge, och nu är det faktiskt julafton! God Jul på alla där ute! 

0 Kommentarer till "Allt du önskar ska du få"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0