Unghästarna 18/8

Var uppe och red unghästarna idag. Vi filmade också/tog kort för att ha i deras annonser.
Maja var först. Hon var väldigt pigg, men ändå snäll och lyssnade på mig. Hon har börjat lära sig mer och mer vad hjälperna betyder och är nu väldigt rolig att rida! Hon börjar också söka sig ner mot bettet eftersom jag nu hela tiden har henne framme för skänkeln och börjar rida med så gott som normallånga tyglar :) Är riktigt nöjd, galoppen funkar nu med, galopperar utan minsta tveksamhet i båda varv! Hon gjorde några små glädjebockisar idag också hihi! ;)
 
Calle var också jätteduktig! Men man måste komma ihåg att har är en väldigt känslig liten bebis som måste bli trygg i varenda litet nytt steg innan man kan ta ett till. Jag travar hur lätt som helst själv på honom på en volt runt mamma, men det är när jag ska styra helt själv, när det liksom verkligen är jag som rider tycker han att det blir lite konstigt. Men han gör aldrig något dumt, det är bara som att han undrar vad som ska hända nu då. Är väldigt nöjd med honom med, det går framåt fastän det inte gör det lika tydligt som med Maja.
 
Puss
 
 

0 Kommentarer till "Unghästarna 18/8"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0