Tävling i Kinda RF med DM 17/8

L.B (1m) avd B
 
Vinca var först ut. Hon var riktigt fin, gjorde som jag sa och trotsade ingenting. Hon hoppade bra med, rusade lite någon gång men lyssnade i övrigt ganska bra på mig. 
På banan blev hon som hon alltid blir, det är som att hon fattar att det är allvar. Superfin var hon, trots något lite stort språng och något litet. 4;an rev hon, trots att jag själv tyckte att hon kom rätt bra på det, lite stort som hon vill ha det. Resten funkade super, vi flöt ut lite på något ställe men det löste sig smärtfritt. Superbra runda som jag egentligen var jättenöjd med, men jag blev ganska besviken eftersom vi var så nära en felfri ritt.
 
L.B (90cm och 100cm) bed A1:A med lag-DM
 
Gunde var som han alltid är, fantastisk. Det kändes otroligt enkelt, 90cm är verkligen ingenting. Bäst av allt är ju att han älskar att hoppa runt det där, att det är enkelt och att han gör det så bra! Felfritt! 
Sen blev det så himla konstigt, för de la omhoppningen efter ALLA kategorier och skyllde på att det var för att lag-DM räknades in i klassen.  Men han gick bra i omhoppningen också, felfritt och vi svängde runt rätt bra. Resultatet ledde till Vinst både individuellt och i lag! :D 
 
Vinca var fin i den här klassen också, nästan ännu bättre, jag hade lite bättre koll på henne redan i landningarna och vi kom bättre till hindren. Men tror ni inte att vi rev SAMMA hinder?! Den här gången kom vi lite sämre till det, men ändå. Superbra rundor, men ett ner i varje. 
 
L.A (1m) bed A1:A med DM
 
Den här rundan med Veronica vill jag bara glömma. Hon gick super på framhoppningen, och även på banan kände jag att jag hade den galoppen jag skulle ha. Pluppade över 1:an och 2:an hur enkelt som helst, men sen. På trean kom vi lite mitt i mellan, och jag tog inte riktigt något beslut. Så ett stopp där, trots att hon egentligen kunde hoppat av. Sen hoppade hon det men stannade på 4:an, kombinationen. Fast det kom vi bra på. Jag måste rida riktigt mycket i varje steg, ha världens tryck i henne, annars hoppar hon inte. Superarg gick jag ut och bestämde mig för att ta nya tag i msvb.
 
Gunde var så duktig, men jag kände att han var trött. Förutom att han redan hade hoppat två rundor (grund och omhoppning) och varit inne på två prisutdelningar stod han dessutom och skrek på de andra hur mycket som helst. 
Men han hoppade, såklart. Kom för stort på en oxer, så han behövde trampa om och då räckte han inte riktigt ut. Vi rev också ett räcke som jag tycker att han får ta på sig, han lyfte helt enkelt inte riktigt. Är ändå nöjd, han försökte verkligen, min fina prins!
 
Msvb (110cm) Bed. A:0
 
Det var världens skillnad på Veronica i den här klassen. Men jag red för det också. Maxat var det, med det var ju inga problem för min lilla tjej. Vi kom lite för fort in på en oxer efter en linje, och då hann hon inte riktigt upp. Det var nog bådas fel egentligen. Annars felfritt, problemfritt. Resultatet räckte till en andraplats, min första placering i msvb! Är så glad att jag spricker! Snart kommer nollorna också!
 
Puss 

2 Kommentarer till "Tävling i Kinda RF med DM 17/8"
Postat av: Johanna - A dream as model ♥

sv: okej intressant att få veta vilken outfit av kenza du gillade mest :D

2013-08-27 || 19:50:37
URL: http://jonza.blogg.se
Postat av: Sarah Persson

ingen orsak! :D allt bra?

2013-08-27 || 20:57:49
URL: http://justmesarah.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0