I wish i could stay forever

Har haft en jättehärlig helg! Massor sol och att få titta på massor sjukt fina hästar och duktiga ryttare. Snacka om att jag blev taggad och ville va med! Pållarna fick stå igår men jag red alla tre idag.

Vinca red jag först på banan. Tanken var att inte rida så länge, om det kändes bra vill säga. Jag red henne med ett väldigt lätt stöd från början. Hon kändes väldigt tillfreds, men hon blev lite lång och var väldigt öppen i formen. Så jag försökte med mycket ben och lite mer stöd i handen att få ihop henne, och det funkade riktigt bra! Tappade lite i högergaloppen, men efter en stund gick det finfint där med! :)

Veronica skrittades fram i skogen och därefter red jag henne på gärdet. Hon var inte alls samarbetsvillig i början, så jag galopperade henne bara en stund, egentligen inte i form, men såg hela tiden till att hon inte blev för lång. Jobbade på med tempoväxlingar. Men sen, när jag travade lite, DÅ. Hon kändes super, hade sjukt mycket energi i varenda steg! Så är riktigt nöjd med henne trots den dåliga början.

Gunde red jag på kvällen. Vi red på ett gärde. Han var jättefin! Han brukar kunna bli lite pigg och stark när man rider på gärden, men inte idag. I alla gångarter gick han som en smäck! I slutet belönades han med att få galoppera av sig lite, snacka om att han tyckte det var kul! Gjorde små bocksprång av lycka! Världens bästa ponny, jag blir så glad när han är glad! <3

Puss


0 Kommentarer till "I wish i could stay forever"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0