I was left to my own devices

Var uppe hos unghästarna idag. Det är så himla kul, de har blivit jätteduktiga nu och utvecklas hela tiden.
 
Calle travar jag på själv nu. Lättast går det när jag rider i en volt runt mamma, som att hon longerar fast att hon inte håller i linan. Han är så försiktig och tycker nog att det känns tryggt eftersom han är van vid det. När jag rider helt själv blir han lite seg, fattar inte riktigt att han ska gå framåt när jag ber honom. Men han är för tusan bara 3 år! Vi tar det i hans takt, det blir bäst för alla. Han är superduktig ändå, ledande tygeltag fattar han precis och broms sitter också, det är bara de framåtdrivande hjälperna som han måste lära sig :)
 
Maja har blivit mycket piggare! Jag tror att hon har lärt sig det Calle fortfarande inte har lärt sig, vad de framåtdrivande hjälperna betyder. Hon rör sig väldigt fint under ryttare, söker sig nedåt bettet, men eftersom jag fortfarande har ganska lång tygel när jag rider så går hon inte på tygeln. I skritt och trav lyssnar hon super, där emot har hon inte riktigt fattat det hela i galopp ännu. Men jag galopperar liksom på henne varv efter varv nu, så jag är säker på att det kommer.
 
Lorita är på bete just nu, så det är bara Calle och Maja som får jobba!
 
Puss
 

1 Kommentarer till "I was left to my own devices"
Postat av: benedit ♥

sv; okej, jag ska strax äta frukost :) allt bra idag?
kram

2013-08-08 || 11:41:42
URL: http://moufieeh.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0