Hoppträning 26/8

Igår hopptränade jag Vinca och Veronica här hemma för TT.
 
Vinca var först. Hon kändes fin redan när vi red fram, lösgjord och kom för det mesta fint på bommarna. Det enda var lite att hon drog i tygeln i övergångarna och tryckte ut vänsterbogen i höger varv. 
Vi hoppade också fram på en serie med studs, ett galoppsprång, räcke. Det tvingar henne att komma bra in på första hindret, annars blir det väldigt trångt.
Hon var fin på hinder också, hon börjar lära sig det här med avstånd ordentligt nu. Två små  problem som hör ihop är dock att hon drar sig till höger när vi hoppar och hon rättar sig inte alltid av sina misstag. Men jag är nöjd, hon har utvecklats så otroligt mycket de här få veckor jag har haft henne. Och hon är ju bara 5! Hon lär sig heeeela tiden!
 
Veronica var en klass för sig. Hoppade hejdundrans bra. Hon var dock lite tjafsig och stel när jag red fram, men som vanligt gav hon efter rätt snabbt. Gjorde samma övningar med henne och hon har ju så himla enkelt för sig. Det känns också som vi har kommit varandra riktigt nära den senaste tiden. Vi hoppade högt, tror inget låg under 115 i slutet. Vi kom lite stort och lite nära, men det kändes som att vi hela tiden kom perfekt, för jag tog beslut, red för dem och hon bjöd till det där lilla extra. Är riktigt glad över henne, lilla stjärnan!
 
Puss 

0 Kommentarer till "Hoppträning 26/8"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0