Hoppträning 11/8

Åhh, båda tjejerna gick så jäkla bra idag! Vi var iväg och hoppade på Vreta. Det blev en inomhusträning då regnet öste ner och hade gjort hela dagen.
 
Vinca var först. Hon var sjukt fin redan på framridningen, gör allt jag ber om. Hon är visserligen lite bekväm, jag får också jobba lite, men när jag gör rätt jobbar hon på riktigt bra! Hon hoppade super också! Hon drog inte mot hindret en enda gång, lyssnade på mig hela tiden och hade samma tempo hela vägen. Superduktig! Vi hoppade fram först på två hinder, ett i taget, och sen hoppade vi banor på typ 5 språng för att få flyt och jobba på hinder efter hinder. Det kändes väldigt bra, hoppade någon bana lite lägre först och sen låg det runt 1m.  Hon var riktigt duktig och hon kom väldigt bra till hindren hela tiden. Jag är jättenöjd och framför allt känns det bra inför helgens tävling!
 
Och Veronica... Min stjärna. Var förjäkla fin idag! Hon kändes ovanligt pigg från början. Hoppade som en gud från första språnget. Fast någon gång kom hon lite nära, när vi fortfarande hoppade fram, och då drog hon till med ett riktigt bocksprång/ sparkade rakt ut efter hindret! Jag höll på att flyga av, blev så himla chockad också haha! Men annars gick allt super! Hoppade banor på 110-115 med lätthet och ett väldigt bra flyt. Älskade lilla ponny, är så himla nöjd! Hoppas att hon är lika fin på tävlingen!
 
Puss
 
 

0 Kommentarer till "Hoppträning 11/8"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0