Everything stops

Vinca var först ut idag. Mamma red henne igår, mest lösgörande på ett gärde, och därför fick hon gå ett lite hårdare pass idag på banan. Hon kändes väldigt fin, men mitt i det där fina när det händer något nytt, typ att man byter varv, så blir det lätt så att hon börjar tjafsa i handen. Det är lite konstigt, eftersom hon vill bli riden med mjukt, lätt stöd och jag rider henne så hela tiden. Jag har dessutom blivit mycket bättre på att handen ska var rättvänd och stadig hela tiden. Men det blir bättre. Det är nog mer att man måste nöta övergångar osv hela tiden, det är bland det viktigaste när man rider en unghäst.
När hon var uppvärmd jobbade vi mycket i galopp och över små hinder. Det gick jättebra. Det är skönt att bara kunna ligga och rulla på i en kort, fin galopp och komma perfekt till hinder efter hinder. Jag känner verkligen att hon börjar få lite rutin, hon börjar se realistiska avstånd till hindren och jobbar hela tiden för att komma rätt till dem! :)

Gunvald och Veronica fick bara mysa på en lite längre tur i skogen. Jag red Gunde och mamma Vera. De var pigga och glada båda två! :)

Puss


0 Kommentarer till "Everything stops"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0