Dressed all in pink

Tjejerna fick bara skritta ut idag. Först Veronica, och sen Vinca barbacka. Tänkte rida en ganska lång tur med henne, men så hade de plöjt precis där :( red lite på gärdet istället, och det gick bra, ännu bättre i slutet!

Gunde gick en dressyrpass på banan, och Åhhh vad fin han var. Jobbade först på mest på volter och rakt spår i alla gångarter, inte mycket mer än så. Njöt mest av att få rida min fina ponny! Sen tränade vi lite på halter, att behålla formen genom övergångar och lite ridning i skritt. Superfin var han! Älskar när han är så, bara väntar på något nytt och är uppmärksam. Idag var traven allra bäst, han vilade så fint på steget och var avspänd hela passet igenom. Är så nöjd! Mamma tycker att jag ska starta dressyr på honom, men vi får väl se hur det blir med det ;) min guldponny!

Red också Olympia på kvällen med mamma som red på Owen. Vi skrittade fram i skogen och red sen på banan. Hon är riktigt rolig att rida, hon kan allt, men gör det inte gratis. Hon kändes lite seg i början, så då fick jag driva ganska mycket, men hon kom igång efter en kort stund. Jag börjar tom kunna rida henne ordentligt i galopp haha! Skuttade över ett litet kryss också, snacka om att hon tyckte det var kul när hon verkligen förstod att jag styrde på hindret, att hon skulle få hoppa! Fina tantis

Puss


0 Kommentarer till "Dressed all in pink"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0