But not again

Vinca var först idag. Igår skrittades båda tjejerna bara ut utan några som helst krav. Idag skrittade vi fram i skogen och sen höll vi till på banan. Hon var jättefin stundtals! Var jättefin i formen och bar sig riktigt bra själv! Någon gång drog hon upp huvudet och drog i tyglarna, typ när jag flyttade henne lite för skänkeln, men då behöver jag bara säga lite "hallå, visst var det väl jag som bestämde" och sen får hon massor beröm när hon gör rätt! Är riktigt nöjd ändå, vissa stunder gick hon klockrent och blev ännu bättre mot slutet!

Veronica fick jobba på mycket på stora och små volter, tempoväxlingar, mycket övergångar och på att behålla formen och flytet hela tiden. Hon gjorde vad hon skulle, var lösgjord och rolig att rida! Hennes travökningar är helt otroliga och idag var hon också väldigt uppmärksam, snabb på att lyda. Är nöjd med båda!

På kvällen hoppade jag Gunde här hemma för mamma. Han var jättefin! Hoppar med sånt självförtroende, och gör bokstavligt talat allt för att hoppa felfritt och vara mig till lags. Några språng var runt 1,10, men mot slutet sänkte vi så att det mesta var runt 1m. Det är det högsta vi ska hoppa till helgen och då behövde han inte hoppa högre idag!
Han har börjat hoppa med sån marginal, bjuder på två bilder där han visar sin fina teknik! Älskade lille prins!

Puss


1 Kommentarer till "But not again"
Postat av: sara persson

Alla som kommenterar en kommentar på min blogg får en länkning imorgon kväll 18.00

2013-08-17 || 19:28:03

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0