You're lost in the moment

Ett ordentligt dressyrpass stod på schemat för både Gunde och Vera idag. Mamma red på Veronica och jag på Gundepunde. Gunvald var väldigt fin idag. Jag red fram väldigt länge i både skritt och trav och såg verkligen till att han lossnade i båda sidorna. Jag gjorde massor öppnor, slutor, skänkelvikningar, bakdelsvändningar, ställde honom utåtställd, överdrivet inåtställd osv, allt för att han skulle bli ordentligt lösgjord innan han fick börja jobba på riktigt. Och det gav verkligen resultat! Han var den där fina ponnyn som han visar mer och mer av för varje vecka som går. Han bar sig riktigt fint, hängde sig aldrig i handen eller liknande. Det enda lilla minuset är att han (liksom nästan alltid) spände sig när jag slutade rida lätt och satt ner istället, vilket leder till att det är svårt att hålla takten osv. Men när jag fortsatte iallafall och bara var jättelugn hela tiden blev han bara bättre och bättre. Efter en liten stund var det inget som helst problem längre, han gick så fint och släppt ner mig i sadeln. Men det tar liksom lite för lång tid innan jag kan börja rida ordentligt.
Förutom det här var ridpasset perfekt. Han gick som en klocka, framförallt galoppen är så himla bra nu! De andra gångarterna också, men galoppen.. Åhh, vad fin den har blivit! Det här kändes perfekt inför lördagens tävling!

Veronica gick riktigt fint med mamma också, mamma fick verkligen igenom vad hon ville och Vera blev liksom Gunvald ordentligt lösgjord. Världens bästa ponnyer, jag kan inte säga annat än att vi är taggade tills på lördag!

Puss


0 Kommentarer till "You're lost in the moment"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0