Why did it have to happen

Till skillnad från igår när jag inte var stallet alls var jag i stallet hela eftermiddagen och kvällen idag. Jag kände att jag behövde ta igen lite! ;)

Jag red först på Veronica och mamma red på Olympia. Vi red först en stund i skogen och sedan på banan. Vera var jättefin! Jag lade mycket fokus på övergångar och att hon verkligen skulle sakta av när jag bad henne, inte 10 meter efter. Hon började tjura lite, men det funkade mycket bättre i slutet än i början. Vi jobbar mycket mer som ett team nu istället för att motarbeta varandra, och det går så himla mycket bättre! Grejen är att försöka få henne på ens sida hela tiden. Galoppen var det stora plusset idag, hon var skitfin och det flöt på. :) Finisen!

Sedan red jag Gunvald. Han fick bara gå ut i skogen. Pappa gick med Aska så att hon fick gå lite, och mamma och moster hängde med med hundarna. Han var piggelin och fick mest gå på som han ville, men han fick arbeta lite iaf. Vi galopperade en hel del och han tyckte det var superkul! :)
Idag var det vår ordentligt, 15 grader tror jag och jag red utan jacka på båda ponnysarna. Så himla härligt! :D

Puss


1 Kommentarer till "Why did it have to happen"
Postat av: benedit ♥

sv; okej, jag tittar på top model :) allt bra idag?
kram

2013-04-17 || 15:58:53
URL: http://moufieeh.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0