Waking up but staying down

 
Idag red jag först på Veronica. Vi red en stund på banan för att bara checka av att allt stämde, sen tog vi en tur i skogen. Hon var riktigt fin, mjuk och inte alls så spänd som hon var igår. Jag gjorde mest inget speciellt, gjorde henne lite lösgjord, lite tempoväxlingar i framför allt galopp och precis i slutet pluppade vi över ett litet kryss två gånger. Vi hittade flytet direkt, hon var redan från början som hon var precis i slutet igår. Efter kanske en kvart eller något räckte det och då gick vi ut i skogen istället. :)
 
Sen red jag Gunvald. Han fick inte heller gå länge, utan bara lite lösgörande i början och sedan fick han hoppa några språng. Precis som vanligt innan tävling, alltså. Han var nästan lite seg när jag red fram, men efter en stund blev han piggare. På hinder var han en riktig tiger! Därför fick han inte hoppa alls mycket, bara framhoppning några språng och sen några i lite högre tempo och som jag svängde lite innan också. Han tyckte att det var skitkul och hoppade som bara den! Därför slutade vi där och sparade gnistan tills imorgon :)
 
Det känns riktigt bra. Jag är verkligen taggad! Jag rider bara sista klassen, så vi räknar med att åka hemifrån tidigast halv 1. Det blir sovmorgon alltså! :D
 
Puss 

4 Kommentarer till "Waking up but staying down"
Postat av: A G N E S ♥

hej sötnos, nu är veckans blogg avslutad. kika in och se om det blev du! om inte? anmäl dig gärna igen och hoppas på bättre lycka nästa gång, puss och kram :*

2013-04-21 || 11:50:37
URL: http://agneshagelberg.blogg.se
Postat av: Louisa

SV: Våra lärare får inte sätta högre än B för att vi ska kunna "höja" oss sen, så det är bra med B :D<3
Kram!

2013-04-21 || 14:13:33
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: benedit ♥

sv; jag svarar på kommentarer, självdå? :)
kram

2013-04-21 || 17:35:04
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: benedit ♥

oj menade att jag svarar på kommentarer haha, inte självdå :P
allt bra idag?
kram

2013-04-21 || 17:35:41
URL: http://moufieeh.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0