Vi har ett språk som ingen annan förstår

Igår på eftermiddagen/kvällen kom Sofie till mig och det blev så att hon sov över också, därav att det inte blev något inlägg om dagens ridpass. Vi pratade såklart massor och tittade på LOL (igen) och pretty little liars. Mys!
 
Idag red började jag med att rida Veronica. Jag skrittade ut ganska långt först och sen red jag lite på ett gärde också, men det var egentligen inte planerat. Jag trodde att det skulle bli märken, men det var  inte alls så blött och det syntes inte ens att jag hade ridit där! Så då tog det ju ingen skada att jag red där. Hon var lite studsig och tjurig i början, men jag bara gjorde om när det blev fel och då gav hon sig ganska snabbt. Det jag är mest noga med när jag rider är att hon inte ska få chans att börja protestera och att hon verkligen ska gå fram när jag börjar trava eller galoppera, så att hon liksom inte går och "trampar luft". Det funkade jättebra och hon var verkligen fin i formen också, bar sig själv och var stadig :)
 
Gunvald fick bara ut och busa barbacka idag, jag hade lite dåligt med tid. Igår fick han gå en liten stund på banan iallafall, men han tycker att det är rätt äckligt när det är så blött, så det var därför han fick slippa idag. Han är så söt när han får busa lite, han blir så himla glad och man känner hur det bara går lyckokänslor genom hela kroppen! Och då blir jag också glad! Han är ett litet lyckopiller :D Bilden är från igår när Gunde och jag plockade tussilagosar :*
 
Puss

2 Kommentarer till "Vi har ett språk som ingen annan förstår"
Postat av: Elin Eriksson Pauna

sv; Aa, men de ju lugnt om man ändå tränar rätt mycket :)

2013-04-05 || 20:46:20
URL: http://pauna.blogg.se/
Postat av: My

Fina bilder!
-
Nu är Veckans blogg avslutad, så kolla in på min blogg om det var just du/ni som vann. Var gärna med igen också!

2013-04-07 || 18:02:57
URL: http://myheltenkelt.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0