Tävling i Örebro 13/4

Trots ett riktigt skitväder med både regn och snö tuffade vi i lördags iväg till Örebro på tävling. Arrangörerna Örebro Ryttarteam gjorde ett väldigt bra jobb trots de dåliga väderförutsättningarna och anläggningen var superfin! Framhoppningen var utomhus, men det var riktigt bra underlag, så det gick att rida där trots allt blött. Ridhuset var jättefint, stort och luftigt, med fina hinder och jag tyckte verkligen om underlaget!
 
90cm (L.B) Bed. Två faser A/A:0 med totalfel
 
Det var den första gången som jag red den nya bedömningen, och den var faktist riktigt rolig! Man får fortsätta till omhoppningen även om man har något fel i grunden och ändå fightas om placeringarna! Om ni skulle tycka att det var intressant skulle jag kunna förklara lite med noggrant i ett eget inlägg :)
 
Veronica var först ut. Hon kändes riktigt finpå framhoppningen, sammarbetsvillig och framåt. På hinder var hon som vanligt superfin, riktigt rapp i benen och hoppade som en liten gud!
På banan hann hon inte komma igång i galoppen ordentligt, och eftersom hon var så himla fin och kändes otroligt lättriden satte jag inte så mycket press på henne heller. Det gick ändå riktgt fint genom hela grunden, men på sjuan blev det ett litet missförstånd. Vi låg mitt imellan två galoppsprång, och jag tyckte att hon skulle ta av stort, hon ville ta ett extra. Detta ledde till ett nedslag, men det tar jag på mig. Jag skulle gjort henne mer uppmärksam på mig och hjälpt henne att ta ett beslut. Jag skulle också haft mer go i galoppen så att hon snabbt hade kunnat korta sig eller länga sig.
Annars var det en helt okej runda. Jag svängde lite kortare svängar, men inget konstigt. Hon måste ju få träna på att ha färre galoppsprång fram till hindrena.
 
Gunde var tyvärr inte sådär otrolig som han har varit på senaste tiden. Han var lite för taggad på framhoppningen, fast ändå gick han inte riktigt fram och jag fick jaga honom, då blir det liksom inte bra, han trampar intill osv. Han var ganska okoncentrerad också, skrek på Veronica och sprang mest.
På banan var han inte heller 100. Jag fick jaga honom lite, han trampade intill flera gånger, var lite hetsig... Det var helt okej, men ändå tråkigt nu när han har varit så himla fin! Han rev ett hinder på vägen, samma som Veronica. Han lyfte helt enkelt inte tillräckligt på benen. Det räckte i alla fall till en 5:e-plats! :)
 
100cm (L.A) Bed. A:0
 
 I L.A:n var Gunvald först ut. Han kändes inte så jättebra på framhoppningen i den här klassen heller. Han var lite tröttare, dvs inte lika springig, och sög liksom inte tag i hindrena. Efter en stund såg jag till att verkligen rida honom fram till bettet, att han liksom skulle galoppera bakifrån. Då blev han mycket bättre, bjöd ordentligt och blev Gunvald igen!
På banan var det mycket bättre än i L.B:n, det var inte samma häst! Han trampade bara intill en gång, och det var på en linje där han inte riktigt räckte till. Allt var super fram till femman, en kombination, där han bara smet ut till höger. Haha knäppisen, det är så typiskt honom att bara komma med något han aldrig gjort förut när man minst anar det! Vi fick ett pet på sista hindret också, men jag är ändå nöjd för att det blev så mycket bättre från första klassen!
 
Veronica var mycket finare den här klassen, allt var huuur bra som helst! Jag satte mer galopp i henne och red liksom i varje steg. Hon hoppade verkligen som bara den, och över fyran, en röd, maxad oxer med pluppar under som vi kom stort på tog hon ett sånt dundersprång att jag ärligt talat höll på att flyga av! Efter det satsade jag på en lugn och säker 0:a bara, inget på tiden ;) Trots det räckte vår tid till en fjärdeplats! Det var superkul eftersom det var våran första avd. A! Jag är hur nöjd som helst över den här rundan och känner att vi nu är redo för MSVB! :D
 
Puss
 

6 Kommentarer till "Tävling i Örebro 13/4"
Postat av: Emelie Hedqvist

Fin blogg :)

2013-04-17 || 21:45:19
URL: http://ewelies.blogg.se/
Postat av: Louisa

SV: jag ska snart ha utvecklingssamtal..tråkigt :/ Dusj? :)<3

2013-04-18 || 15:52:33
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Amanda

Åh så härligt med galopp, saknar att rida!:-)

2013-04-18 || 16:25:57
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: benedit ♥

sv; härligt, det är toppen med mig också! :) har du några planer för helgen?
kram

2013-04-18 || 16:49:32
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv; tack! om du gillar min blogg så får du gärna följa mig på bloglovin!

2013-04-18 || 21:24:56
URL: http://www.sofiiaeklund.blogg.se
Postat av: Evelinn Bladström

Ja, berätta om nya bedömninngen :D

2013-04-19 || 15:52:16
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0