Jag trodde jag hade sett det mesta

Första hästen ut idag var Gunde. Jag red tillsammans med Emma på Aska. Vi skrittade fram ganska länge i skogen och hade Sallie med oss. Hon blir bättre ooch bättre på att följa med, men helt plötsligt börjar hon bara ignororera oss och då är det inte lika kul längre... Det var helt ok idag i alla fall! Det har dessutom kommit en till lammunge i fårhagen som vi rider förbi när vi rider den vanliga rundan. Så söt!
När vi kom hem igen fortsatte vi och red en stund på banan. Gunde var stel och rätt jobbig i början, han ville inte riktigt sammarbeta. Men allt eftersom tiden gick blev han bara bättre och bättre, och efter kanske 20 minuter var han jättefin, mjuk och sammarbetsvillig. Han var nästan lite seg och gick inte riktigt fram ki början heller, hade knappt någon framåtbjudning alls, men det löste vi med hjälp av lite tempoväxlingar i galopp. Han var helt underbar i slutet, jag ville verkligen innte sluta då! Men man ska ju avsluta när det går som bäst!
 
Veronica fick bara gå ut och mysa i skogen barbacka. Jag krävde lite av henne när vi travade och så, men annars fick hon bara ta det lugnt! :)
 
Puss

3 Kommentarer till "Jag trodde jag hade sett det mesta"
Postat av: benedit ♥

sv; okej, jag har varit på ullared med en kompis och är hemma hos henne nu :) allt bra?
kram

2013-04-27 || 17:57:34
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Louisa

Sv: men va kul :D jag och min kompis är här just nu:)<3
Kram

2013-04-28 || 15:09:13
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Amalias.Se -fotogalen småstads tjej

Vill du göra bloglovin-/länkbyte?
Några planer för veckan!?
Annars: ha en super grym dag!!

Kram!

2013-04-29 || 17:43:34
URL: http://amalias.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0