I've drowned and dreamt this moment

Bland det värsta som finns är när lovet lider mot sitt slut och man känner att man behöver vara ledig ännu längre, att man inte orkar gå till skolan imorgon och prestera. Typ exakt så känner jag nu. Det skulle inte göra någonting med en vecka till. Eller två. Inget alls, faktiskt!

Idag har mina kusinbarn Moa och Alma varit här och pysslat i stallet. När de red på Aska red jag på Olympia samtidigt, vi gick ett varv i skogen. Mamma och Emma, min kusin, gick också med och höll i lite och så. Det var jättemysigt, solen sken, vi plockade tussilagosar, blåsippor och faktiskt tom en vitsippa! Så nu är det vår!
När vi kom hem igen red jag lite på banan. Hon var lite tråkig först, det kändes liksom som att hon inte travade ordentligt först, att hon travade på utan så mycket energi. Då vill man inte jaga på henne heller, för då triggar hon igång och blir jobbig. Men när jag galopperade var hon hur fin som helst, och det gjorde att hon kom igång ordentligt när jag travade sen också. Det var jättekul att kunna rida henne lite mer på riktigt idag, på banan och så, eftersom jag inte gjort det på länge, det har ju inte gått att rida ordentligt. Men nu ska hon få börja komma igång ordentligt igen! :)

 

Jag varit och hoppat Gunde och Veronica också, men det kommer upp i ett annat inlägg snart! Ni får två tjuvkiksbilder tagna från filmen, men ni ser ungefär hur otroligt fina de var, iallafall! :)

 

puss


1 Kommentarer till "I've drowned and dreamt this moment"
Postat av: Emma

Tack Sofie!!! Det var jätte mysigt tyckte vi också!! Moa och Alma pratar om att vi "pyntade" hästarna med tussilago!! Kram

2013-04-10 || 21:45:12

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0