It's been written in the scars on our hearts

Idag började med att rida Veronica. Det blev ett ganska kort men intensivt pass, runt 40min allt som allt. Hon var rätt fin, men okoncentrerad. Tittade på allt runt omkring, skuggads för någon tunna som stod på banan... Det gör mig okoncentrerad också! Det gick bättre och bättre ju längre tiden gick, i slutet var det ganska bra. Men inte riktigt 100%, och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var. Nästa gång ska jag se till att hon är ordentligt framme för skänkeln och ordentligt lösgjord innan jag börjar rida lite mer avancerat, det känns ändå som att det var där någonstans som problemet satt. Ett stort plus med idag var att hon inte tjurade någonting! Det känns som att hon börjar förstå att det går bättre om hon lyssnar på vad jag säger nu :)

Sen red jag Gunde. Vi skrittade fram i skogen och sedan fortsatte vi lite på banan. Han var väldigt pigg och försökte ibland komma undan arbetet genom att springa. Men det kändes som att jag löste det helt okej iallafall, så fort det blev fel bara gjorde jag om tills det gick bra. När det gjorde det berömde jag och sedan fortsatte. När hästen är lite springig och hetsig själv tycker jag att det viktigaste är att man som ryttare är lugn och konsekvent.
Efter massor övergångar blev han riktigt fin i slutet! Härlig form och lagom framåtbjudning. Han behöver mycket övergångar, tempoväxlingar osv när han är på det här humöret, det måste hända något hela tiden, annars hittar han på nåt "kul" själv.

Nästa ridpass ska jag se till att jag har en klarare bild i huvudet av vad jag ska göra. Idag var jag så stressad av att jag behövde plugga att jag inte hade lagt upp nån plan, och inget av ridpassen var dunderbra. Det är något man måste komma ihåg, man måste bestämma sig för att det ska gå bra, annars funkar ingenting!

Nu ska jag duscha och sen sova. Imorgon börjar jag senare och en del av den extratiden ska jag ägna till att plugga ännu lite mer. Det kommer förhoppningsvis lite roligare inlägg imorgon, när jag fått det här förbaskade SO-provet ur världen!

Puss


4 Kommentarer till "It's been written in the scars on our hearts"
Postat av: Louisa

Sv: hihi tack:D nej jag fyller inte i mina ögonbryn alls. (Har aldrig testat faktist) jag tycker också att det är riktigt svårt med ljusa ögonbryn, det ser bara fult ut hur man än gör känns det som :/

Sv: ja det får vi :D<3

2013-04-09 || 22:38:33
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Filippa Wallin

Så fina!
sv: Det var så lite så! Tack så hemskt mycket! Kram på dig fina du!

2013-04-10 || 11:11:44
URL: http://chippaz.blogg.se/
Postat av: benedit ♥

sv; haha okej, jag svarar på kommentarer :) allt bra idag?
kram

2013-04-10 || 16:56:12
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Tova - Häst & Foto ♥

Gud vad söt den där prickiga var, hihi! :)

2013-04-14 || 17:15:59
URL: http://www.tovaeivinson.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0