I want a ticket to go anywhere

Idag känner jag att vi för första gången på lovet har fått något vettigt gjort. (Vi=jag och mamma). Vi har förutom att vi gjort stallet gjort stallet och ridit även mockat ut bädden i Gunvalds box och städat ur ett skåp i stallet. Det är så skönt att göra vårfint i stallet, man börjar veta var allting är och det blir så rent och fräscht! Vi ska fortsätta städningen hela veckan och bl.a. tvätta massor schabrak och andra grejer som måste tvättas. Man hinner så mycket bra när man är ledig! :)

Mamma fortsatte att jobba med Veronica idag och jag red Gunvald. Båda var superfina! Med Gunde fokuserade jag mest på att han skulle vara ställd på böjt spår utan att spåra. Han tyckte att det var lite jobbigt i början, men det tog inte lång tid innan han gav med sig och blev lika fin som igår. Jag gjorde också en hel del galoppfattningar från skritt och halt och sen tillbaka igen. Han blir så fin när man gör det, han blir så uppmärksam och dessutom är det riktig styrketräning för bakpartiet!
Imorgon är tanken att båda ska få stå eller bara skrittas ut. De har gått rätt rejält i flera dagar så det förtjänar de nu! :D

Puss


4 Kommentarer till "I want a ticket to go anywhere"
Postat av: Elin Eriksson Pauna

sv, Låter bra :) Jag ska träna, sola, träffa en vän i centrum och sen in till stan :)!

2013-04-03 || 09:24:40
URL: http://pauna.blogg.se/
Postat av: Louisa

Sv: ja precis, herregud va jobbigt! :( hoppas det går bra med dig trots detta!<3

2013-04-03 || 10:19:52
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: My

Är allt bra idag?
Var gärna med i Veckans blogg (Ber om ursäkt om du inte gillar denna typ av kommentar) (:

2013-04-03 || 11:06:41
URL: http://myheltenkelt.blogg.se
Postat av: Louisa

Sv: ja det är ju säkert så! Man har bara så svårt att inse att man faktiskt aldrig kommer träffa hunden igen! :( när min mormors hund gick bort kände jag mig helt tom, jag kunde inte prata om henne eller något men nu är det två år sedan och det känns så mkt bättre! Så kämpa på, och glöm aldrig att man får vara ledssen! <3

2013-04-03 || 21:30:51
URL: http://bylouisa.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0