You try to take my breath away

Slutade tidigt idag så kunde rida i dagsljus för en gångs skull, härligt! Jag red bara Veronica. Vi skrittade först fram en tur i skogen och sen fick hon gå lite på banan också. I början var hon ganska springig och okoncentrerad, jag visste liksom inte var jag hade henne. Hon var i och för sig ganska fin, mjuk i sidorna och fin i formen, men hon kändes flaxig och.. Nää! Då gjorde jag halt på henne, ryggade henne några steg och sen började jag rida igen, ordentligt. Och oj vilken skillnad det blir! Hon kan gå som en klocka, men då gäller det att ryttaren är med också haha!
Idag tränade jag mycket övergångar, framförallt mellan galopp och skritt på serpentinbågar. I början fattade hon inte alls vad jag ville, att jag bara fattade galopp, galopperade några språng och sen började jag dra i henne igen! Men efter en liten stund fattade hon vad jag ville och var superfin! Då avslutade jag för dagen, och hon var jättefin när jag travade av henne också, så det kanske är det hon behöver! Är jättenöjd med henne idag!♥
 
Gunvald fick skritta ut en tur i skogen med mamma på ryggen och bara mysa tillsammans med Olympia. :)
 
Puss
 

1 Kommentarer till "You try to take my breath away"
Postat av: Emma

Hej Sofie! Vilken fin blogg!! Nu har kusinvitamin hittat hit! Har ni tjejhelg? Ha det mys!! KramKram

Svar: Hej, tack! Ja det har vi, jätteskönt! Detsamma, kram :)
sofiejansson.blogg.se

2012-11-16 || 21:35:49

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0