We won’t fade into darkness

Idag började jag med att rida Veronica. Jag skrittade först fram en tur i skogen och mamma följde med och gick med Aska. När vi kom tillbaka igen red jag en kortis på banan, en kvart kanske. Hon var superfin! Lugn och väldigt koncentrerad på arbetet. Jag gjorde inget speciellt. Är jättenöjd med henne! :)
 
 
Nöär Veronica var klar red jag Gunde. Han fick gå ett ganska hårt dressyrpass på banan. Han var jättefin, men höll på och bråkade varje gång jag kom i närheten av ett av hörnen. och när jag väl trodde att jag hade fått det ur honom blev han ännu värre! Men det är sån han är, har alltid någon ide för sig..
Dagens huvudövning var övergångar mellan trav och galopp. Han tar nästan alltid upp huvudet en halv sekund i fattningen och avsaktningen. Idag blev det lite bättre, även fast att han gärna fortfarande tog upp det litelite. Det är nog en ovana som han har lagt till sig.
I traven var han mycket finare än han brukar! Ofta brukar han vara jättefin i skritten och galoppen, men i traven blir han spänd. Idag kände jag hur han vågade vila på steget och var även riktigt fin när jag flyttade på honom! :)
 
 
Puss

1 Kommentarer till "We won’t fade into darkness"
Postat av: Mikxki

Kul att det gick så bra :)

2012-11-22 || 18:28:57
URL: http://mikxki.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0