Regn

Vissa personer tycker det är mysigt med hösten, med mörkret, att det blir kallare ute och det regnar i princip hela tiden. Jag förstår inte alls vad de menar med detta! Det regnar har regnat oavbrutet hela dagen, snart ska det bli kallt också så att det blir glashalt. Toppen! Eller?

Idag började jag med att rida Veronica på banan. Den blev blötare och blötare med det gick iallafall! Hon fick galoppera ganska mycket idag, eftersom jag inte vet när jag kommer kunna rida henne ordentligt igen! Jag gjorde också ganska mycket galoppfattningar och galoppombyten. I början älgade hon bara iväg men efter en stund började hon koncentrera sig på arbetet och blev jättefin!

Sen fixade jag massor i stallet. Smörjde alla grejer jag hade på Veronica, borstade henne noga, mockade åt alla hästarna(igen), ryckte Gunvalds man, borstade honom osv. När mamma kom ut igen gick hon med Aska och jag red barbacka med Gunde bara ner till kanalen och fram och tillbaka lite på grusvägarna där nere för att de vara skulle få gå lite. Båda två tyckte nog det var ganska skönt att gå ut en stund och sträcka på benen!

Godnatt puss


1 Kommentarer till "Regn"
Postat av: N

Sv: Hihi, vad kul att höra! :D
Jo men samma här, vädret gör en ju bara för deprimerad. Men annars är det bra, lite mycket just nu bara :)

2012-11-27 || 15:56:30
URL: http://blackijacki.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0