I know when the battle's lost

Idag har det bara varit hästar hela dagen, superhärligt!
Jag började med Gunvald som fick hoppa lite. Han var sjukt fin! Vi byggde upp tre hinder, en oxer, ett kryss och så en trekombination (bara tre räcken med ett galoppsprång imellan). Jag tror bara jag har hoppat trekombination med honom en gång eller något, så jag har verkligen kännt att det vill jag träna på!
Han hoppade verkligen som en gud på alla hinder, vissa var han lite väl stark mot men han rättade sig hela tiden av sina misstag. Kombinationen funkade också super, ett läge räddade han mig helt i och jag honom i ett annat. I slutet låg den på 1m alla hinder! Jag är supernöjd med honom!
 
När Gunvald var klar cyklade jag och mamma upp till en granngård där vi tillsammans rider in några unghästar. (främst mamma då, jag hjälper bara till lite att hänga och skritta och så) Vi började med Maja, som är 3,5. Hon är supersnäll och bryr sig knappt om att man hänger eller rider på henne! Jag har tidigare skrittade på henne när mamma och ägaren har hållt i henne ordentligt två gånger tror jag. Idag kom vi så långt att jag skrittade på henne i princip själv, mamma gick kanske 4m ifrån och höll bara i linan. Hon brydde sig knappt alls!
 
Sedan tog vi Calle som är 2,5. Han är ganska rädd av sig, tycker att det är läskigt när man tänker luta sig mot honom eller bara man stampar i marken bredvid honom. Idag var han verkligen jätteduktig!! Jag hängde på honom och vi tränade mycket på att hoppa av, sitta upp, gå några steg och så hoppa av igen eftersom det är det han har varit rätt rädd för. Han var jätteduktig och verkar börja förstå att det faktist bara är jag som hänger på honom!
 
I slutet av dagen red jag Aska ut i skogen och mamma var ute och gick med Veronica. När vi kom hem igen red jag Aska lite på banan också och hon var superfin! Tränade som vanligt mycket övergångar, idag mest från skritt till galopp och sen tillbaks igen. Jag ville mest bara få henne att gå fram ordentligt, och det funkade jättebra efter en liten stund! :)
 
Puss
 

0 Kommentarer till "I know when the battle's lost"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0