...

På helgerna går dagarna i ett, framförallt när det är bara är jag och mamma hemma. Hästarna står i absolut fokus de få timmarna som det är just ute. Först efter mörkrets inbrott hinner vi tänka på något annat! Får skriva ett kort inlägg om dagen nu innan jag somnar, så ni får något roligt att läsa iallafall!

Idag började vi med att jag red Veronica och mamma red Gunvald när vi red i skogen. Sedan mjukade jag Veronica några varv på banan, men bara några minuter i skritt och trav eftersom hon hoppade lite igår.
Sedan bytte vi, så jag red Gunde och mamma gick in med Veronica. Han fick bara mjukas lite och busa av sig, även han fick hoppa några språng igår. Jag kan inte på att vi rejsade omkring, men han fick iallafall sträcka ut lite vilket jag kände att han tyckte var jättekul! Det som var extra plus för idag var att han genast blev lugn igen efter att jag hade ökat på galoppen lite! Det har absolut INTE fungerat innan!

Efter att ponnyerna var ridna åkte vi upp och red unghästarna. De var jätteduktiga! Maja travade jag liksom igår på, och skrittade också runt själv! Visserligen gick mamma ganska nära, men hon höll inte i på något sätt! Maja är så himla lugn och cool och snäll när jag rider på henne, det känns som att hon verkligen gör allt för att göra mig till lags, även fast hon behöver stanna och tänka efter ibland, och kanske fråga mamma först om det verkligen är så jag menar haha!
Calle var också jätteduktig! Igår satt jag på honom för första gången och idag fortsatte vi på samma spår, men bara lugnt eftersom han lätt kan bli stressad. Varje gång jag hade skrittat några steg eller så hoppade jag av och sen hängde på honom en stund så att vi hela tiden gick tillbaka till det han känner sig säker på! :)

Efter detta åkte vi hem igen, fixade lite i stallet och sen åkte jag på avslutning med fotbollslaget. Vi spelade laserdome och sen åt vi pizza, myspys!

Godnatt puss


3 Kommentarer till "..."
Postat av: Emelie

Är de dina ponnysar allihop?? Är de lika stora?? :)

Svar: Två av de är mina och en har jag på foder. Foderponnyn och en av mina är C-ponnysar och så har jag en B-ponny också, men hon rids mest av hennes medryttare :)
sofiejansson.blogg.se

2012-11-26 || 08:08:56
URL: http://emeliepalmen.blogg.se
Postat av: N

Sv: Åh tack, vad glad jag blir att du gillar den! :D Hur är det med dig förresten? Det var inte igår vi hördes sist ;)

2012-11-26 || 16:47:40
URL: http://blackijacki.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Fin blogg!

Svar: Tack! :)
sofiejansson.blogg.se

2012-11-26 || 17:47:06
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0