The music makes you move

Idag har jag spenderat alla dagens ljusa timmar i stallet. Jag morgonfodrade vid kvart över 8 typ, och sen gick det så himla fort att mocka (jag fodrade och mockade fem boxar på 45min), så jag hann rida Gunvald innan jag åt frulle. Jag red bara barbacka en tur, han har ju vila nu egentlgen men jag ville bara att han skulle få ut och gå lite iallafall! Han var verkligen jättepigg! Så fort jag kortade tyglarna lite började han trava eller försökte fatta galopp. Haha gulle! Ändå har han fått skritta ut flera dagar den här "viloveckan". Fast det är ju bara kul att han är pigg och glad, min lilla prickigkorv.
 
När jag hade fått i mig lite frukost var det Askas tur. Hon var också en liten piggelin misann! Hon var så himla söt, för hon fattade galopp och hoppade över snödrivorna! :D Det var en sån där ridtur som man blir så himla glad när man bara tänker tillbaks på, jag hade nästan glömt hur underbar hon kan vara att rida när hon är på sitt bästa humör!♥
 
När Aska var klar och ute i sin hage tog jag in Viola och mamma tog in Olympia. Då kom också Sofie och hennes mamma med Joysie och hennes nya ponny Sunnie! Så himla kul, det var första gången jag såg den nya! Vi skrittade ut i skogen tillsammans hela gänget. Viola tyckte att det var jättemysigt att gå ut i skogen idag igen, det kändes inte ens som att hon tänkte på att det hade kommit två nya hästar som bara kom och red. Det har ju hänt så mycket grejer för henne de senaste dagarna, så hon trodde väl bara att det var en del av vardagen hos oss haha! Hon var även idag pigg och glad, vilket jag bara ser som positivt. Tycker bara mer och mer om henne för varje dag som går!
 
Puss

0 Kommentarer till "The music makes you move"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0