Tävlingsåret 2012

Snodde denna från min kära vän Moa's blogg. (http://moachristensen.blogg.se/ <--- Klicka gärna in på hennes blogg också!)
 
Första tävlingen 2012?
 Ridklubben Ekenryttarnas regionala tävling den 25/2 med Gunvald. Vi red L.B L.A. Vi var 00:a i L.B:n fast utan placering, och i L.A:n rev vi tyvärr sista hindret i omhoppningen, men det räckte till en fjärdeplats! :)
 
Bästa tävlingen 2012?
Hmm.. Svårt att säga vi har haft många bra tävlingar i år! Men resultatmässigt måste det nästan ha varit hos Kinda Ryttarförening i  höstas, 25 Augusti rättare sagt, där jag vann L.A:n med Gunvald, kom tvåa i L.B med Veronica och trea med Gunvald. Jag hade dessutom väldigt kul på alla meetings jag var på!
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du? 
Gunvald och Djupviks Veronica.
Vad för klasser tävlade du? 
Har inte så bra koll, men jag tror LD, LC, LB, LB och LA.
Hur många vinster?
3-4?
Hur många placeringar?
ca 15
 
Vann du något täcke?
Ja
 
Vad hade du för mål 2012?
Att kvala MSVB på Gunvald, rida div I med mitt härliga lag med relativt bra resultat. Jag ville också få tillbaka vårt flyt som vid tappade 2011. Jag ville lära känna Veronica så bra som möjligt och kvala till Ungponnychampionatet i Falkenberg och UngponnySM. 
 
Uppnådde du dem?
Ja absolut! Både Gunvald och Veronica har kvalat in dit de skulle, Gunvald fick tillbaka flytet och jag hittade knapparna på Veronica. 
 
Vad är målen för 2013?
Eventuellt vill jag debutera MSVB med Gunvald om han fortsätter att vara så otroligt fin han har varit den sista tiden! Med Veronica har jag inga mål, jag vet ju inte hur länge jag kommer ha turen att få tävla henne. Mitt största mål är att få många bra rundor i kroppen och att ha roligt hela tiden! Jag vill åka på fler meeting och få nya erfarenheter!
 
Bästa tävlings arrangören 2012?
Svårt att säga, minns ju inte riktigt alla detaljer från tävlingarna i våras. Jag får nog säga Borås, med sin fina anläggning! Visserligen uppkom det många problem, men de löste de flesta smärtfritt.
 
Varför?
De har en så fin anläggning med perfekt underlag i ridhusen. De löste dessutom problemen som uppstod relativt smärtfritt och enkelt. De kunde dock ha varit mer säkra med detaljer om tävlingarna.
På bilden är vi från Östergötland som kvalade in till MHPC-finalen i Borås
 
Något speciellt minne från 2012?
Sista tävlingen i Mantorp ny nu i december när båda ponnyerna var felfria i L.A:n. Det var en otroligt häftig känsla!
 
Min tävlingsutrustning?
Hjälm: Grå Crw elite helmet
Håruppsättning: Fläta, toffs i vanlig hästsvans.
Skjorta/plastrong: Olika.
Kavaj: Marinblå pikeur, svart jacson eller vanlig tävlingsskjorta någon gång ibland.
Ridvantar: Svarta Roeckl.
Ridbyxor: Olika, ofta John Whitaker eller Mountain horse.
Ridstrumpor: Kingsland.
Ridstövlar: Osnörade grå tretorn.
Sporrar/sporremmar: Hööks.
 
Hästen/ponnyns tävlingsutrustning? Skriver bara Gunvalds:
Träns: Svart Pullarträns Claridge House med stenar från Hööks.
Pannband: Svart med "Gunvald" skrivet med glittriga bokstäver.
Schabrak: Olika bl.a. John Whitaker, Agria, Vreta, broderat "Gunvald". Oftast är de mörkblå.
Sadel: Svart Wintec Allround
Pad: Ingen
Sadelgjord: Svart läder (inte magplatta)
Stigbyglar:  Oledade (böjbara)
 
 
Vilken klubb tävlade du för 2012?
Vretagymnasiets Hästförening.

Vilken klubb kommer du tävla för 2013?
Vretagymnasiets Hästförening.
 
Har du ridit i något lag 2012?
Div I, Lag-DM
 
Ska du rida i något lag 2013?
(antagligen) Div I
 
Vilken/vilka tränade du för 2012?
Therese Thor, mamma.
Ska du fortsätta med det 2013?
Jajamensan!
 
Har du tävlat i någon ny gren 2012?
Nej.
Ska du tävla någon ny gren 2013?
Antagligen inte, hoppningen är ju absolut roligast! Men visst skulle det vara kul att prova på någon fälttävlan..
 
Vad har du för förväntningar på året 2013?
Att ha roligt, få erfarenheter, lära mig mer och mer. Förhoppningsvis få många bra rundor i kroppen och även lite placeringar och vinster, det skulle vara kul!

1 Kommentarer till "Tävlingsåret 2012"
Postat av: Moa Christensen

Det är hur okej som helst min fina! Dessutom låter det som ett riktigt bra tävlingsår :)<3

Åh.. Det var väldigt sorgligt att höra, hoppas du får den så snart som möjligt! :'( hihi jo du pengarna försvinner som lövet i vinden, men fy tusan vad det lät värt det, skit snygga var dom :D<3

2012-12-29 || 17:19:13
URL: http://moachristensen.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0