Tävling i Mantorp 8/12

L.B bed. A:0/A:0
 
Båda ponnyerna gick L.B L.A och Gunvald startade först i båda klasserna, och det var bra eftersom jag trivs bäst så!
 
Gunvald kändes riktigt fin på framhoppningen, han gick verkligen fram för skänkeln och var hela tiden uppmärksam på mig! Han hoppade dessutom väldigt fint och kom hela tiden riktigt bra till hindren!
 
På banan kändes han riktigt bra, han har nog aldrig gått så bra i det ridhuset! Det kan kanske bero på att det ofta brukar vara dåligt underlag där och släppa, men nu hade de fixat mycket med det för att det skulle bli bättre. Han gick fram bra för skänkeln och var hela tiden uppmärksam på mig. Vi kom till omhoppning och hade något stort på gång, men rev det sista hindret.. Vi kom ojämt in på 11:an, och det var på linje till sista, så där vinglade det rejält och han svarade inte riktigt framåt när jag bad honom.. Känns typiskt vår otur, skulle kommit 2:a eller 3:a annars. Men jag är nöjd med rundan i övrigt :)
 
Med Veronica blev jag stressad på framhoppningen, jag hade bara några ryttare mellan Gunvald och henne, och dessutom var det någon som blev flyttad sist som inte skulle vara det osv. Så de fick vänta på mig, och då blev jag stressad. Hon fick inte hoppa så många språng som hon måste inför första klassen, och jag red väl inte så bra heller..
 
På banan var hon jättefin på 1:an, men sen tappade vi allt flyt och fick nästan bara dåliga och halvbra språng fram till 5:an, som var en kombination. Där kom vi in helt fel (jag la henne aldeles fel, red urkasst) och hon var riktigt snäll att  hon hoppade över huvud taget! Vi rev inhoppet, men sen kom vi igång och hon var superfin de tre sista! Det var såklart inte någon jätterolig runda, men slutet på den kändes lovande inför L.A:n!
 
L.A bed. A:0/A:0
 
Banan såg bra ut, rätt svår tekniskt sett, men inte farligt. Gunde var superfin på framhoppningen, hoppade super och hade massor energi kvar!
 
Hur fin han var på banan går det inte att beskriva, och i min ridning fanns det inte så himla mycket att klaga på heller! Vi hittade hela tiden framåtlägen till hindrena, han var så himla uppmärksam och så himla härlig! Dessutom nådde han ut över oxrarna, även när han hoppade av långt ifrån eftersom jag drev i sprången! Det har jag inte gjort innan, men när jag gör det känner jag en väldigt skillnad! Han var helt underbar och gjorde verkligen sitt allra bästa! Vi 00:ade (!!!!!!!!!!!!!) och hade dessutom en riktigt bra tid! Tyvärr räckte det inte till en placering, men jag var bara 5 tiondelar från andraplatsen (bara två placerade), men hade vi ridit mot B- eller D-ponnyerna hade vi vunnit. Typiskt, men det gjorde ingenting, för jag är så himla nöjd med rundan! Det är vår absolut bästa någonsin med stor marginal!
 
Och Veronica... Hon är så himla cool. Även den här gången hade vi jättekort imellan, det var galet på framhoppningen.. Men hon hjälpte mig att hålla mig lugn. Vi hoppade fram i vår takt och så många språng vi behövde.
När vi kom in på banan kände jag att det här kan bli hur bra som helst. Hon var så himla fin, bjöd hela tiden till och hon var hela tiden uppmärksam på mig, lydde varenda tygeltag eller framåtdrivning. Hon var fantastisk, hoppade som en gud och jag är så himla stolt över henne, och mig själv! Vi var felfria, och när vi red ut från banan var jag så glad att jag grät!
Båda L.A-rundorna borde jag lägga upp här på bloggen, det var bådas bästa rundor och de borde ni se! Jag måste vara världens lyckligaste! Det mest perfekta sättet att avsluta tävlingsåret med. Nu ska ponnyerna få semester och jag ska ta jul!
 
Puss

3 Kommentarer till "Tävling i Mantorp 8/12"
Postat av: Caroline

Var med och tävla i Veckans Blogg, vinnaren dras nästa söndag! :D

2012-12-09 || 19:51:59
URL: http://stablenysater.blogg.se
Postat av: N

Sv: Jag förstår det! :)

2012-12-09 || 20:30:36
URL: http://blackijacki.blogg.se
Postat av: Sofia Lindström

Hjälpte en tjej som rider min ponny inne på framridningen när du kom in med din prickiga ponny, riktigt fin och läcker att titta på! :)

Svar: Haha aha, tack! Han är faktiskt riktigt ball! ;) Hoppas det gick bra för din ponny! :)
sofiejansson.blogg.se

2012-12-09 || 21:16:46
URL: http://sofialiiindstrom.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0