Put on your shades 'cause I'll be dancing in the flames

Idag, äntligen, var vi iväg och red i ridhus med Viola. Hon tittade sig omkring lite och var lite spänd precis när vi gick in i ridhuset, men efter bara en liten stund blev hon helt lugn igen och koncentrerade sig bara på arbetet. Man märkte att hon tyckte att det var skönt att ha fast mark under fötterna och jag tyckte att det var väldigt skönt att rida där inne också, när man rider hemma går det knappt att vände igenom volten för att det är för mycket snö.
Viola skötte sig exemplariskt! Hon var mjuk och fin i sidorna, gick i fin form och... Jaa, allt det där var riktigt bra! Jag red mest på volter och små serpentinbågar eftersom det var lektion i ridhuset samtidigt, jag red liksom bara lite vid sidan om (med mamma som "ridlärare" såklart). Jag gjorde mycket övergångar för att få henne uppmärksam på mg hela tiden. Jag tränade också mycket galoppfattningar, galopperade något varv och sen tillbaka till trav eller skritt igen. Hon behöver springa lite i galoppfattningen för hon orkar inte riktigt göra en ordentlig fattning, men det blir bättre och bättre! Och när hon väl galopperar sen, vilken ponny! Hon har en otrolig galopp!
I slutet av ridpasset hoppade vi lite också. Inte ett dugg högt, bara två kryss och något räcke på 40-50cm. Vi ville bara att hon skulle få pluppa över några språng, inte att hon skulle hoppa varken mycket eller högt. Sista sprången landade hon i rätt galopp efter och hon gjorde dessutom ett korrekt galoppombyte! :)
Mamma filmade lite när vi red fram, så det kanske kommer upp på bloggen framöver :)
 
När vi kom hem igen red jag på Gunde och mamma gick med Aska ett varv i skogen. Gunvald går bättre och bättre för varje dag som jag rider nu, han börjar verkligen komma igång! Synd bara att det inte går att rida ordentligt hemma. Idag red jag som vanligt lite på en väg där jag kunde trava och galoppera. Jag galopperade mest och försökte göra lite tempoväxlingar. Det gick bra först, men sen triggade jag igång honom lite mycket, så då var han lite svår att få tillbaka hehe ;) Men jag hade kontroll hela tiden och fick ju tillbaka honom, dock i lite högre tempo än vad jag hade tänkt. Fast såklart tyckte jag ju att det var nästan lika kul som han tyckte! :)
 
Puss
 

3 Kommentarer till "Put on your shades 'cause I'll be dancing in the flames"
Postat av: N

Sv: Vad kul att du tycker det, så har jag inte lagt ner en massa jobb i onödan då ;) hihi du är en sådan bra bloggläsare som både tipsar vad jag ska skriva om och tycker om det! ;) :D <3

2012-12-29 || 20:14:51
URL: http://blackijacki.blogg.se
Postat av: Sanna & Josefine

Sista chansen att skicka in faiilbilder! Läs mer på länken ;)

http://stallmuppisarna.blogg.se/2012/december/skicka-in-dagens-failbild-till-oss.html

Kraam Sanna & Josefine ♥

2012-12-30 || 01:30:28
URL: http://stallmuppisarna.blogg.se
Postat av: N

Sv: Vad glad jag blir av att läsa allt du har skrivit, det är tack vare sådana som du som gör att man alltid känner att man har någon att blogga för! :D <3

2012-12-30 || 11:32:24
URL: http://blackijacki.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0